برای آمادگی آزمون آیلتس باید از کجا شروع کنم؟

برای آمادگی آزمون آیلتس باید از کجا شروع کنم؟

برای آمادگی آزمون آیلتس باید از کجا شروع کنم؟ اسپیکینگ؟ لیسنینگ؟ ریدینگ یا رایتینگ؟ هیچ کدام!!!

اگر فرصت خواندن این مقاله را ندارید فایل صوتی این مقاله را از لینک پایین دانلود کنید

سوال بسیاری از افرادی که خودشان را برای آزمون آیلتس آماده می‌کنند این است که باید از کجا شروع کنند. اکثرا می‌دانند که این آزمون شامل 4 مهارت اسپیکینگ، لیسنینگ،ریدینگ و رایتینگ می‌شود و تصورشان این است که آماده شدن برای آیلتس را باید با یکی از این مهارت‌ها آغاز کنند اما این طور نیست. اگر سطح زبان شما حدودا B1 باشد می‌توانید کم کم خودتان را برای آزمون آیلتس آماده کنید اما این آمادگی با 4 مهارت گفته شده آغاز نمی‌شود بلکه با گرامر آغاز می‌شه. اما چرا با گرامر؟

علت درجا زدن افرادی که بارها نمره یکسانی در آزمون آیلتس کسب می‌کنند

سال‌ها تدریس زبان عمومی و آیلتس باعث شده است بتوانم با اطمینان کامل بگویم نکته اصلی در پیشرفت زبانی افراد، گرامر است. می‌توانید نتیجه آیلتس دسته‌ای از شاگردانم را اینجا ببینید. شما هرچقدر هم که واژگان متنوعی بلد باشید تا زمانی که پایه گرامری‌تان قوی نباشد و ساختار‌های گرامری مختلف را درک نکنید هرگز نمی‌توانید پیشرفت کنید و هرچقدر منابع مختلف را مطالعه کنید درجا می‌زنید. این را می‌توانید از بسیاری از داوطلبین آیلتس که بارها امتحان داده‌اند و نمره‌ یکسانی کسب کرده‌اند بپرسید.

برای شروع باید سطح زبان‌مان در چه حدی باشد؟

اما وقتی صحبت تقویت گرامر برای آیلتس پیش می‌‌آید باید به این مسئله توجه داشت که گرامر آیلتس از پایه نیست. یعنی کسی که خودش را برای آیلتس آماده می‌کند باید حداقل در سطح B1 قرار داشته باشد که در این سطح مطمئنا بسیاری از مباحث گرامری حداقل به گوشش خورده و در موردشان درس‌هایی گرفته و تمرین‌هایی انجام داده است اما در اکثر مباحث گرامری ایراد دارد و نقاط نامفهوم و مبهم بسیاری برایش وجود دارد.

گرامر ویژه آیلتس را با کدام مبحث گرامری باید آغاز کنیم؟

در گرامر ویژه آیلتس ابتدا باید روی زمان‌های انگلیسی کار کرد. زمان‌ها اسکلت گرامر هر زبانی هستند و بدون تسلط روی زمان‌ها هرگز نمی‌توانید ساختارهای گرامری دیگر را فرا بگیرید. مثلا ساختار جملات شرطی، جملات موصولی، کاربرد wish، مودال‌ها همه و همه بر اساس دانشی که در مورد زمان‌ها دارید تدریس می‌شوند. و مثلا اگر با کاربردهای مختلف زمان حال ساده، گذشته ساده و گذشته بعید.... آشنا نباشید هرگز نمی‌توانید جملات شرطی را بیاموزید. بسیاری از افراد تصور می‌کنند یادگیری مباحثی همچون جملات شرطی کار شاق و غیرممکنی است در حالی که این طور نیست و شما می‌توانید با یادگیری درست و اصولی زمان‌ها و سپس انجام تمرینات، یک بار برای همیشه فهم و درک درستی از زمان‌های انگلیسی پیدا کرده و سپس به سراغ مباحث گرامری دیگر مانند جملات شرطی رفته و به راحتی آنها را فرابگیرید. هرچند باید این نکته را هم در نظر داشت که تسلط بر زمان‌ها با یک بار مطالعه امکان‌پذیر نیست و اگر خودتان از روی یک کتاب گرامری به مطالعه می‌پردازید باید هر درس را چندین و چند بار مطالعه کرده و تمرینات مربوطه را نیز چندین بار حل کرده و تحلیل نمایید.

منبعی جامع و کامل برای یادگیری گرامر ویژه آیلتس

پیدا کردن یک منبع جامع و کامل که زمان‌ها را پوشش داده و ساختار‌های گرامری لازم برای کسب نمرات بالا در آیلتس را یکجا آموزش دهد و همچنین بهشما بیاموزد که چگونه تمرینات را تحلیل کنید کارساده‌ای نیست. شما می‌توانید با استفاده از ویدیوهای آموزش گرامر ویژه آیلتس که تمرینات پیشرفته آن همراه با تحلیل حل می‌شوند نیاز خود را در زمینه گرامر آیلتس رفع کنید و پس از تسلط بر مباحث تدریس شده بهسراغ یادگیری 4 مهارت آزمون ایلتس بروید.

جهت دانلود رایگان بخش‌هایی از 16 جلسه گرامر ویژه آیلتس اینجا کلیک کنید و برای تهیه پکیج 16 جلسه‌ای اینجا کلیک کنید.

 

 

 آزاده مبشر
آزاده مبشر

نظرات کاربران

تصویر کاربر
Ali

پست های وبلاگتون واقعا عالیه استاد واسم یه سوال پیش اومده اونم این که آموزشای مبتدی که قرار دادین سطح زبان رو تا B1 بالا میبره؟اگه نه باید کدوم آموزشا رو تهیه کرد؟

پاسخ آزاده مبشر

 .سلام علی جان. ممنون از نظر لطف تون. دوره های پرفکت یور اینگلیش از مبتدی شروع میشه تا آیلتس

دوره مبتدی از سطح صفره به بالا و بر اساس کتاب امریکن فایله که در حال حاضر به روزترین کتاب آموزش انگلیسیه. این کتاب  از سطح صفر تا پیشرفته اس یعنی تا سطح سی وان

 و برنامه ما ادامه دادن تا انتهاست. در حال حاضر ترم 1 کتاب استارتر در سایت موجوده هم به صورت تصویری هم صرفا صوتی و از هفته آینده ترم دوم شروع میشه. اگه در سطح متوسط هستید توصیه میکنم از دوره های مجله .خوانی استفاده کنید. نمونه همه دوره های فروشگاه، در بخش دانلود رایگان سایت هست می‌تونید استفاده کنید

تصویر کاربر
Ali

متوسط نیستم ولی مبتدیم نیستم. راستش انقد فیلم و سریال انگلیسی زبان دیدم دایره لغاتم بد نیست قبلا خیلی دقت میکردم که از رو فیلما یاد بگیرم ولی فایده ای نداشت خودتونم تو یکی از پستای وبلاگ به همین نکته اشاره کردین.من هیچی از گرامر سرم نمیشه.فقط در حد جملات خیلی ساده.قصدمم اینه که گرامر رو یاد بگیرم.بعدش یادگرفتن بقیه مبحثا راحت تر میشه.میخاستم گرامر آیلتس رو تهیه کنم که ذکر کردین باید سطح‌ زبان B1 باشه.گرامر سطح B1 شامل چه چیزایی میشه؟اگه راحته از اپلیکیشن های آموزش زبان استفاده کنم بعد این پکیج رو تهیه کنم.نظر شما چیه استاد؟ درضمن من دو دوره اول آموزش مبتدی و هشت جلسه مجله خوانی رو قبلا از سایت فرانش تهیه کردم.درسای مبتدی رو که فقط از تلفظش استفاده کردم.دوره های مجله خوانی هم از همه نظر عالیه ولی نکات گرامریش رو چون سطح گرامرم خیلی پایینه متوجه نمیشم.

پاسخ آزاده مبشر

خب شما یه کاری می‌تونید انجام بدید. میتونید به بخش دانلود رایگان سایت مراجعه کنید و 16 تا ویدیوی مربوط به 16 جلسه گرامر آیلتس رو رایگان دانلود کنید. این 16 تا بخشی از هر یک از 16 جلسه هستن. اگه با تماشای این 16 کلیپ کوتاه چیزی متوجه شدید به نظرتون براتون قابل فهم بود، دوره گرامر آیلتس رو تهیه کنید اما اگه به نظرتون سخت و غیر قابل فهم بود یعنی شما در سطح بی یک نیستید  و در حال حاضر دوره مناسب شما رو تو سایت مون نداریم.  اما ظرف شش ماه الی یک سال آینده چنین دوره ای در سایت قرار داده میشه. و اگه عجله دارید باید در موسسه ای ثبت نام کنید برای رسوندن خودتون به سطح بی یک. در مورد تماشای فیلم باید بگم فیلم هم قلق داره . به زودی مطلب و ویدیویی در این مورد توی سایت و همچنین فرانش میذارم تا ببینید تماشای فیلم باید به چه شکل باشه تا شما بتونید از روش زبان یاد بگیرید

در مورد سوالی که در مورد سطح بی یک پرسیدید. کسیکه در سطح بی یک باشه باید همه این عنوان هایی که در 16 جلسه گرامر آیلتس نوشته شده رو قبلا در کتابی، دوره ای،‌کلاسی گذرونده باشه یعنی تا حدی دست و پا شکسته با این مباحث آشنا شده باشه اما تو همشون مشکل داشته باشه. در زیر هر ویدیو و همچنین در پکیج گرامر آیلتس موضوع هر ویدیو نوشته شده. مثلا شما اگه در سطح بی یک باشید بایدحتما قبلا اسم زمان های حال ساده، ماضی نقلی، ماضی بعید، جملات موصولی، جملات شرطی.... به گوش تون خورده باشه و تقریبا بدونید چی هستن . افرادی که درسطح بی یک  و هستن اینها رو شنیدن اما معمولا خوب یاد نگرفتنو در استفاده از همه این موضوعات مشکل دارن

تصویر کاربر
Ali

خیلی ممنونم از راهنمایی تون

پاسخ آزاده مبشر

خواهش میکنم موفق باشید

تصویر کاربر
حسین رفیع زاده

سلام من به تازگی از طریق نرم افزار روبیکا با شما آشنا شدم.چندین ساله تقریبا زبان کار میکنم.در مکالمه کار نکردم.ولی به نظرم ترجمه و گرامرم خوبه و شنیداری هم متوسطه.تا درس دو از اینترچنج کتاب ۲ مهندس باقری رو پیش رفتم و مشکلی نداشتم. بنظرم جریان هدف سیستم اراده ای که گفتید بحث مفیدی بود ولی از طرفی راه رفته رو بخوام قطع کنم باز جالب نیست.لطفا راهنماییم کنید.من ۳۴درس از اینترچنجها رو پیش رفتم ۳۰تاش هم مونده. ممنون خانم مبشر

پاسخ آزاده مبشر

سلام آقای رفیع زاده,
این نرم افزاری که میفرمایید چی هست. من در جریان نیستم.در مورد اساتید دیگه هم فکر نمیکنم درست باشه نظری بدم. به هر حال هر استادی روش خاص خودش رو داره. شما با هر روشی که راحت هستید همون رو میتونید ادامه بدید.

تصویر کاربر
فرزانه

منم امشب از روبيكا چنتا از فايل هاي شما رو گوش دادم:) فوق العاده ايد ... بع دنياا ممنون اما چقدر پيدا كردن شما سخت بود:( توي سايت فرانش هيچ مطلبي از شما نبود... كاش در انتهاي پادكست ها صفحه اختصاصي خودتون رو معرفي كنيد????????

پاسخ آزاده مبشر

سلام فرزانه جان,

ممنون از شما. ما به روبیکا تبلیغ ندادیم. اونها صرفا ویدیوهایی رو که زیاد بازدید شده بود از صفحات ما برداشتن برای تبلیغ خودشون و ما در جریان نیستیم. و به همین دلیل آدرسی از ما پیدا نکردید. با فرانش هم 6 ماهی میشه که همکاری نمیکنیم. ممنون که زحمت کشیدید تا ما رو پیدا کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دوره هامون میتونید به شماره 09109894435 توی تلگرام پیام بدید یا به این شماره زنگ بزنید.
موفق باشید عزیزم

تصویر کاربر
فرزانه

ممنونم از پاسختون:)???????? اميدوارم بواسطه بازديدهاي روبيكا خيلي ها شما رو بشناسن و ازتون ياد بگيرن❤️???? بهترين هااا????????????

پاسخ آزاده مبشر

وای از روبیکا نگو که دلم ازشون خونه. بدون اجاره ما ویدیوی حلقه گمشده رو اونجا گذاشتن و اصلا دلم نمیخواست اپلیکیشن بوداری چون روبیکا ما رو معرفی کنهangry

تصویر کاربر
sara

سلام.می خاستم بپرسم باروزی نیم ساعت خوندن زبان چقدر طول میکشه به سطح C1 برسیم؟برای کسی که مبتدیه؟

پاسخ آزاده مبشر

سلام سارا جان,

یادگیری زبان یه چیز مکانیکی نیست که بشه براش زمان دقیق مشخص کرد. همینکه بتونید متعهد بشید روزی نیم ساعت هر روز مطالعه کنید کار خیلی بزرگیه. بهتون پیشنهاد میکنم اول شروع کنید و خودتون بسنجید سرعت یادگیری تون در چه حدیه بعد میتونید مشخص کنید که تقریبا چقدر طول میکشه تا به هدف تون که سطح سی وان هست برسید.

تصویر کاربر
ندا

سلام روزتون بخیر من لیسانس پتروشیمی دارم و میخوام برای ارشد بخونم.از طرفی میخوام تو دوره ی فن ترجمه شرکت کنم تا بتونم درآمدی کسب کنم.میخواستم از شما بپرسم برای شرکت تو دوره های فن ترجمه حتما باید زبان انگلیسی عالی باشه؟ ممنونم

پاسخ آزاده مبشر

سلام ندا جان,
آدم برای اینکه توی کاری عالی بشه باید اون کارو زیاد انجام بده. ترجمه هم همین طوره. لازم نیست حتما زبان تون عالی باشه بعد دوره ترجمه رو شروع کنید اما اگه می خواید واقعا از دوره ترجمه استفاده خوبی بکنید و موفق بشدی تو این زمینه حداقل برای شروع باید در سطح پیش متوسط باشید تا بعد سعی کنید خودتون رو به سطح متوسط برسونید. برای اینکه بدونید آیا در این سطح هستید یا نه میتونید از تست های تعیین سطح رایگان سایت مون استفاده کنید. ابتدا این لینک و اگه نزدیک به 50 تا درست داشتید این لینک.

 

تصویر کاربر
farnaz dodange

نظر شما سلام خانم آزاده مبشر من اوایل تابستون میخام کتاب استارتر شمارو تهیه کنم و همونجور شما گفتین آهسته پیش برم..میخاسم بپرسم کنار این کتاب .برای لغات چه کتابی بخونم؟من زبانم داغونه اما خیلی علاقه دارم و میخام تا اخرش با شما پیش برم.

پاسخ آزاده مبشر

سلام عزیزم

با یه کتاب پیش برید. همین کتاب استارتر خوبه. یه دلیل اینکه معمولا نیمه کاره یادگیری زبان رو رها میکنن همینه که سعی میکنن از همون اول با چند کتاب و چند منبع شروع کنن. به جای این کار, همه تمرکزتون رو روی یه منبع و یه کتاب بذارید. تنها کار اضافه ای که لازمه در کنارش انجام بدید تماشای سریال هست. اگه نمیدونید چطوری سریال به زبان اصلی تماشا کنید که باعث تقویت زبان تون بشه لطفا این ویدیو رو تماشا کنید.

تصویر کاربر
احمد

سلام، احمد هستم،خانم مبشر بیان شیوا و روان شما من رو به زبان علاقمند کرد.از طریق روبیکا باهاتون آشنا شدم، موسسه شما کجاست؟ سپاسگزارم.

پاسخ آزاده مبشر

سلام عزیزم. ممنون. موسسه نداریم. کارمون آنلاینه با پشتیبانی

تصویر کاربر
خالد

سلام خواهر جان خواهش میکنم در یادگیری زبان کمک کن من خواهش میکنم ممنون میشم از صفر میخوام شروع کنم ممنون برادر کوچیکت خالد دیناری از ایرانشهر

پاسخ آزاده مبشر

سلام,

برای سطح مبتدی لطفا وارد این لینک بشید. 

نظری بگذارید