آیا شما مشتری مورد نظر ما هستید؟

آیا شما مشتری مورد نظر ما هستید؟

لطفا با دقت مطلب زیر رو بخونیدsmiley

 من آزاده مبشر هستم و میخوام درباره مشتری های مورد نظرمون در اینجا صحبت کنمsmiley امیدوارم قبل از هر گونه خریدی این مطلب رو تا انتها مطالعه کنید. حقیقتش دوست ندارم کلمه "مشتری" رو به کار ببرمfrown چون کسانی رو که میخوام درباره شون صحبت کنم بیشتر دوستان و همراهان خودم میدونم, کسایی که وجودشون در صفحه اینستاگرامم, توی این سایت و توی جمع زبان آموزها به من دلگرمی میده و از صمیم قلب قدردان حضور و همراهی شون هستم.
 

برای ما در اینجا کیفیت مهم تر از کمیتهenlightened مشتری مورد نظر ما کسیه که اهل تحقیق و تفحصه. کسیه که نمیخواد یک شبه ره صد ساله طی کنه. کسیه که انتظار نداره ما توی دایرکت اینستاگرام یا واتس اپ و تلگرام و پاسخگویی تلفنی و سایت, پاسخ سوالاتی مثل قیمت پکیج ها, تخفیف ها و اطلاعات محصول رو بهش بدیم که با خوندن مطالبی که توی سایت هست هم میتونه بهشون پی ببره frownمشتری (بخونید همراه) مورد نظر ما کسیه که قبل از خرید هر محصول یا خدمات آموزشی که ارائه می کنیم, وقت میذاره, ویدیوها رو میبینه و مطالب سایت رو دونه به دونه میخونه yesدر صورتی که حوصله این کارو ندارید, ممنون میشیم از ما خریدی نکنیدsmileyو این مسئله رو در نظر داشته باشید که قصد ما فروش به همگان نیست و به دنبال این نیستیم که به هر روش و شکل ممکن کسب درآمد کنیم. پس اگه دارید با خودتون فکر می کنید چرا ما مثل فلان سایت و فلان سازمان و فلان شخص, مشتری رو رو هوا نمیزنیم و حتی سعی می کنیم یه سری افراد رو از دایره مشتری ها حذف کنیم, واسه اینه که روش و هدف ما متفاوته.

قبل از خرید به صفحات مختلف سایت هدایت میشید تا ببینید که محصولات صرفا دانلودی از سایت هستن یا به صورت عضویت در کانال تلگرام و به صورت CD و DVD و فلش نیستن. پس اگه نمیتونید دانلود کنید, لطفا خرید نکنید. با این حال باز افرادی وجود دارن که تصور می کنن اگه التماس کنن, ما استثنا قائل میشیم و وقتی به ما توهین میکنن و بلاک میشن با اکانت های مختلف رجوع می کنن و مجددا توهین می کنن. بعد بدون مطالعه, خرید می کنن یا خودشون رو به اون راه میزنن و خرید می کننfrown 
توی جامعه ای زندگی می کنیم که به قول برایان تریسی "آدمها چیزیو که تا امروز نمیدونستن وجود داره دیروز میخوان" (آره میدونم نوشته "دیروز میخوان" یعنی این قدر عجله دارن).

 



ما اینجا توی پرفکت یور اینگلیش کسی به اسم "منشی" نداریم پس لطفا توی تلگرام و واتس اپ voice ارسال نکنید و اگه میخواید تلفنی با ما صحبت کنید لطفا توی واتس اپ تماس صوتی برقرار نکنید و با گوشی تون به تلفن ما (09109894435) زنگ بزنید. لطفا پیام تون رو یکجا در قالب یه پاراگراف بنویسید و از ارسال پیام به صورت مکالمه تلفنی (یعنی این شکلی: سلام,....بعد از دیده شدن پیام توسط ما, خوبی؟.............. باز بعد از دیده شدن پیام توسط ما.....یه سوالی داشتم,.....باز خط بعدی........) خودداری کنید. این سبک مکالمه برای مکالمه تلفنیه نه سوال پرسیدن درباره یک محصول در واتس اپ و تلگرام یه مجموعه frown

ما درباره افرادی که بهمون رجوع می کنن یا ازمون خرید می کنن کاملا قضاوت می کنیم! بله, قضاوت می کنیم! 

احتمالا شما هم شنیدید که میگن "قضاوت نکنید, نباید درباره کسی قضاوت کرد" اما هیچ وقت به این مسئله فکر کردید که یعنی چی که نباید قضاوت کرد؟ من بهش فکر کردم و به نظرم این جمله اشتباه تعبیر شده. قضاوت نکردن به این معنا نیست که همه جور آدمی رو دور و برمون ببینیم و بعد درباره همه شون مثبت فکر کنیم. خیرenlightened

به نظرم قضاوت نکردن یعنی اگه کسی کاری به کار شما نداره, شما هم کاری به کارش نداشته باشید اما اگه کاری بهتون داره, باید حتما قضاوت کنید تا از آسیب در امان باشید و این از نظر ما کاملا منطقیهyes

به نظرم قضاوت کردن یعنی این که شما تشخیص بدید وجود و رفتار یه آدمی توی زندگی تون میتونه تاثیر مثبت بذاره یا منفی. اگه مثبت بود که خیلی خوبه و اگرنه, فورا فاصله امنی بین خودتون و اون آدم برقرار کنید تا نتونه بهتون ضرری بزنه. و وقتی این فاصله امن رو ایجاد کردید دیگه بهش فکر نکنید و درباره اش حرف نزنین. این میشه قضاوت نکردن enlightenedاما اگه بخواید درباره همه مثبت فکر کنید دیر یا زود آسیب ها و ضررهای زیادی بهتون وارد میشه. این سیستم منطقی نتیجه گیری سریع بر اساس شواهد و قرائن موجود (حتی اگه اشتباه باشه) برای بقاء ما در ذهن مون ایجاد شده. 

 توی سایت مون درباره مشتری های مورد نظرمون نوشتیم و گفتیم که هدف مون فروش به همگان نیست و قبل از اینکه روی دکمه خرید بزنید, به سمت صفحه ای هدایت میشید که براتون توضیح میده ارائه محصولات و خدمات ما به چه صورته اما عده ای وجود دارن که به خودشون زحمت خوندن اون مطالب رو نمیدن frown

این افراد گهگاه برای ما مزاحمت هایی ایجاد میکنن و به دلیل سَمی بودن این دسته از مشتری ها
ما منطقا مجبور میشیم قضاوت کنیم که ارائه خدمات بهشون کار اشتباهیه. فراموش نکنید ما هم مثل شما توی ایران زندگی می کنیم. ما هم مثل شما مشکلات داریم. حفظ آرامش برای ما مهمه پس فورا بین خودمون و مشتری های سَمی فاصله ایجاد می کنیم. شما حتی اگه از ما خریدی کرده باشید در صورتی که تشخیص بدیم یه مشتری سَمی هستید بِلاک تون می کنیم!
و این افراد وقتی بلاک میشن با یه اکانت جدید فحش میدن یا تهدید می کنن....surprise
بعد به من توی اینستاگرام پیام میدن...من هم بلاکشون می کنم چون آرامشم برام مهمتر از هر چیزیه. فکرشو بکنید اگه اون همه تلاشی رو که این افراد برای ایجاد اکانت جدید و فحاشی در پیش می گیرن صَرفِ خوندن توضیحات سایت می کردن این مشکل براشون پیش نمیومد.

به نظرم پیج اینستاگرامم و این سایت مثل خونه ماست smiley درسته درش بازه که هر کسی دوست داشت وارد بشه اما به این معنا نیست اجازه بدم هر کسی اومد بمونه. خیر. اگه کسی وارد خونه شما بشه و شروع کنه به تخریب و بر هم زدن آرامش تون, چه کار می کنید؟ قوانین ورود به این خونه رو نوشتیم و هر کسی قبل از خرید محصولات اون توضیحات رو میبینه و این منطقی نیست که اگه کسی آزاری به ما می رسونه, بهش اجازه بدیم توی جمع مون بمونه. البته اکانتی که باهاش خرید کرده سر جاشه و میتونه دانلود کنه اما به تماس های چنین افرادی دیگه پاسخ داده نمیشه.

یادتون باشه شعار ما
"همیشه حق با مشتری است" نیست. اگه کسی نمیتونه این شرایط رو رعایت کنه ما واقعا ترجیح میدیم از ما خرید نکنه smileyو در پایان این رو در نظر داشته باشید که ما فکر نمی کنیم با فروش محصول و خدمات به شما لطف می کنیم. ما اصلا این طور فکر نمی کنیم و همین انتظار رو از شما داریم که تصور نکنید با خرید محصول و خدمات ما دارید بهمون لطف می کنید. هرچند که در صورتی که ازمون خرید کنید واقعا ازتون ممنونیم. در صورتی که نمیتونید این مسئله رو بپذیرید, ممنون میشیم از ما خرید نکنید.
 

به هر حال در جامعه ای زندگی می کنیم که حرص پول زیاده. اکثر کسب و کارها حاضر نیستن از حتی یه ریال پول بگذرن و به خاطر از دست ندادن حتی یه مشتری اگه لازم بشه پا روی شرافت و ارزش های خودشون میذارن و حتی شده خودشونو تحقیر می کنن تا مشتری رو ناراحت نکنن. ما سعی می کنیم چنین کاری نکنیم. برای ما شرافت مون مهمه و دوست نداریم از حرص پول هر طور شده و به هر شکلی شده فروش داشته باشیم. و کلام آخر اینکه در صورتی که تشخیص بدیم شما یه مشتری سَمی هستید, واسمون مهم نیست چقدر خرید کردید یا میخواستید خرید کنید و پشیمون شدید.
 

 آزاده مبشر
آزاده مبشر

نظرات کاربران

نظری بگذارید