آینده کامل در زبان انگلیسی

آینده کامل در زبان انگلیسی




توی فصل مربوط به زمان
Future در کتاب گرامر سطح Advanced جورج یول در مورد کاربردهای زمان آینده کامل در انگلیسی (Future Perfect Simple) صحبت شده و یکی از کاربردهاش رو صحبت درباره تمام شدن کاری در زمان آینده ذکر کرده.
اما یکی از مثال ها اینه:


It’s 5:30. Will Jay have left work already?

خیلی به نظرم مثال نامانوسیه و به نظر خودم استفاده از Present Perfect در این موقعیت خیلی منطقی تره. یعنی اگه بگیم

It’s 5:30. Has Jay left work already?

و توی بخش تمرین ها به این مورد اشاره شده:
My life as a student will be over at the end of this term. Do you realize that I will have been in school for most of my life so far?

بخش دوم این جمله نامانوسه اون هم به دلیل وجود so far. به نظرم اگه به جای so far از by then یا by that time استفاده می کرد خیلی منطقی تر بود. نظر شما چیه؟

بخش های مبهم در کتاب های گرامر مختلف وجود داره و هیچ کتابی بی نقص و صد در صد کامل نیست. گاهی مولف نکته ای رو مبهم توضیح میده. گاهی توضیح درباره یکی از جنبه های مهم رو جا میندازه و اغلب اوقات مطالعه کتاب های مختلف گرامر کمک می کنه تا شما درک همه جانبه و کاملی از یک مبحث گرامری پیدا کنید.
در بخش دیگه این فصل که در مورد کاربردهای زمان آینده کامل ساده  (
Future Perfect Simple) و آینده کامل استمراری (Future Perfect Continuous) هست مثالی از کاربرد آینده کامل استمراری انگلیسی آورده که اینه:

On the 10th of this month, I will have been living here for exactly two years.

در توضیح اومده که آینده کامل استمراری در انگلیسی زمانی به کار می ره که شما به آینده نگاه می کنیم و تصور می کنیم یه action از یه زمانی قبل تر تا اون زمان در آینده ادامه پیدا می کنه. و بعد در توضیح زمان آینده کامل ساده (Future Perfect Simple) این طور اومده که این زمان برای صحبت درباره کاریه که تا یه زمانی در آینده تکمیل خواهد شد. مثلا:

By next summer I will have finished my degree.

الان این سوال ایجاد میشه که مثال اول که به زمان آینده کامل استمراری بود به این دلیل آینده کامل استمراریه که به جای by the 10th of this month از on the 10th of this month استفاده شده؟ یعنی آیا میشه گفت
By the 10th of this month I will have lived here for exactly two years?

خب اینها سوالاتی هستن که به دلیل عدم دسترسی به مولف امکان پرسیدن شون وجود نداره. کتابی که خودم به نام "همه چیز درباره گرامر ویژه آیلتس" نوشتم شامل آموزش های گام به گام کاربرد عملی گرامر در بخش رایتینگ و اسپیکینگ آزمون آیلتس میشه و شما میتونید با خرید این کتاب چاپی یا پکیج تصویری این آموزش پشتیبانی تهیه کنید و مستقیما با خودم در ارتباط باشید و سوالات تون رو بپرسید.

اگه سطح زبان شما مبتدی و زیر B1 هست یعنی در حد A1 یا A2 بهتون توصیه می کنم برای مطالعه گرامر از پکیج های گرامر امریکن اینگلیش فایل که از سطح مبتدی تا پیشرفته دسته بندی شده هستن و اون ها رو به صورت دسته بندی شده آموزش دادم و تمریناتش رو به شکل تحلیلی حل کردم از اینجا تهیه کنید.

نمونه گرامر هایی که توی مجموعه امریکن اینگلیش فایل تدریس کردم رو میتونید اینجا مشاهده کنید برای سطح پایه و مبتدی از کتاب استارتر می تونید این و این و این نمونه رو تماشا کنید و از کتاب شماره یک امریکن اینگلیش فایل می تونید این و این و این نمونه گرامر رو تماشا کنید. و از کتاب شماره دو امریکن اینگلیش فایل می تونید این و این نمونه رو تماشا کنید. 
اگه سطح تون به B1 نزدیک یا بالاتر از B1 هست بهتون توصیه می کنم از پکیج گرامر ویژه آیلتس استفاده کنید. حتی اگه قصد شرکت در این آزمون رو هم نداشته باشید میتونید با استفاده از این پکیج که هم به صورت فایل های صوتی و ویدیویی و هم به صورت کتاب چاپی هست با کاربرد عملی گرامر آشنا بشید. نمونه جلسات پکیج گرامر ویژه آیلتس رو میتونید از اینجا تماشا کنید. 

 آزاده مبشر
آزاده مبشر

نظرات کاربران

نظری بگذارید