خرید و فروش مدرک آیلتس

خرید و فروش مدرک آیلتس

اگه داوطلب آزمون آیلتس هستید و برای کسب نمره مورد نظرتون وقت و دانش زبانی کمی دارید, احتمالا برای یه بار هم که شده با خودتون فکر کردید که آیا میشه توی آیلتس تقلب کرد یا مدرک آیلتس رو خرید یا نه. پاسخ کوتاه به این سوال اینه که بله اما چطوری.

تقلب در آیلتس به این معنا که با خودتون پاسخ سوالات رو ببرید و برگه های تقلب رو توی آستین تون قایم کنید یا کسیو بفرستید جای شما سر جلسه حاضر بشه خیر وجود نداره. همچنین به این شکل که پولی پرداخت کنید و مدرک معتبر آیلتس بگیرید بدون اینکه سر جلسه آزمون حاضر بشید هم امکان پذیر نیست. اما به شکل های دیگه ای توی کشورمون تقلب و خرید و فروش مدرک آیلتس انجام میشه.

برای تقلب در آزمون آیلتس و کسب نتیجه دلخواه, باید به هر حال توی آزمون واقعی شرکت کنید. سعی می کنم تا حد امکان از شخص و گروه و سازمان خاصی نام نبرم اما شنونده باید عاقل باشه. خودتون جاهای خالی رو پر کنید.

در آیلتس همه چیز به شکل استاندارد و اصولی انجام میشه و در نهایت نمره ای که به داوطلب داده میشه واقعا بر اساس چیزهایی هست که توی برگه آزمون نوشته شده. الان که دارم این ویدیو رو ضبط می کنم فروردین سال 1402 هست و شهریه آیلتس در حال حاضر چیزی حدود 6 میلیون و خورده ایه. فقط کافیه جستجو کنید ببینید چند تا مرکز رسمی برگزاری آزمون آیلتس در ایران وجود داره. و هر مرکز هر ماه چند بار آزمون رو برگزار می کنه و هر بار چند داوطلب در آزمون ها شرکت می کنن تا پی ببرید حدودا چه مبلغ پولی این وسط جا به جا میشه.

میدونید که سازمان های مافیایی در کشورمون وجود دارن که وقتی متوجه بشن بخش پولسازی در جایی وجود داره, چنگ میندازن و حتما ادعای سهم خواهی از اون بخش رو می کنن. یکی از بخش های پولساز, مراکز برگزاری آزمون آیلتس هستن.

میدونید که بعضی سازمان هایی که هیچ ربطی به آیلتس ندارن فعالیت های مراکز برگزاری آزمون آیلتس رو کنترل می کنن. خب از هیچ سازمانی نام نمیبرم ولی این سازمان ها سهم خودشون رو از شهریه ای که هر داوطلب بابت آزمون پرداخت می کنه برمیدارن و هر زمان که مراکز برگزاری آزمون مخالفتی بکنن, خیلی راحت سنگ اندازی می کنن که باز هم اگه داوطلب آزمون باشید حتما اطلاع دارید که یهو یه وقتایی آزمون آیلتس در ایران تا اطلاع ثانوی چیز میشه. دلیلش صرفا این هست که سهمیه این سازمان های در سایه مشخص بشه و هیچ ارتباطی به تحریم ها و خارج و از این حرفا نداره.

خب این فقط یه بخش ماجراست که باز هم به تقلب در آزمون و خرید و فروش مدرک ربطی نداره اما بخش دیگه سازمان های در سایه به شکل دیگه ای هم از قِبَلِ آزمون آیلتس کسب درآمد می کنن.

متاسفانه چند وقت پیش از طرف یکی از این سازمان های در سایه چنین پیشنهادی به من شد. ابتدا یکی از همکارام که می دونست قبلا توی آزمون واقعی آیلتس شرکت کردم و نمره ام 8 شده باهام تماس گرفت و گفت یکی از دوستانش در زمینه آیلتس در حال تحقیقه و به وجود کسی مثل من نیاز داره. من هم گفتم باشه شماره تلفنمو بده بهش که تماس بگیره.

 

فرد ظاهرا محقق با من تماس گرفت و گفت یه نمونه آزمون آکادمیک آیلتس رو توی واتس اپ برام ارسال می کنه و میخواد طی زمان استاندارد آیلتس و بدون کمک گرفتن از کسی به سوالات پاسخ بدم.

وقتی سوالات رو دریافت کردم متوجه شدم که عینا همون سوالات آزمونیه که دو هفته قبل تر درش شرکت کرده بودم. تعجب کردم چون می دونستم که بعد از شرکت در آزمون به کسی اجازه داده نمیشه پرسشنامه رو با خودش از جلسه بیرون ببره و اون هم به این سرعت یعنی دو هفته بعد از آزمون. عجیب بودم برام که دیدم عینا همون سوالات در دست این فرد ظاهرا محققه. اما چون واقعا تصور می کردم در حال تحقیقه, شک نکردم و فکر کردم لابد آشنایی داشته و تونسته سوالات رو بعد از آزمون به دست بیاره.

باهاش تماس گرفتم و اطلاع دادم که از اونجایی که در یه تحقیق علمی باید با سوالات کاملا جدیدی مواجه بشم و من قبلا این سوالات رو توی آزمون دو هفته پیش دیدم, نتیجه آزمون در تحقیقش خلل ایجاد می کنه. پس بهتره دسته سوالات دیگه ای رو برام ارسال کنه.

اما آقای ظاهرا محقق بهم گفت مهم نیست فقط به سوالات پاسخ بده و حتما رایتینگ رو هم بنویس و بفرست. من هم این کارو کردم و نتیجه رو ارسال کردم. بعد از چند روز با من تماس گرفتن و گفتن که میخوان در قبال مبلغ مشخصی هر بار که از من درخواست کردن, از طریق واتس اپ حول و حوش ساعت 7 یا 8 صبح (یعنی دقیقا همون زمانی که آزمون کاغذی آیلتس توی مراکز رسمی برگزار میشه) نمونه سوالات رو دریافت کنم و در حد نمره ای که ازم درخواست شده مثلا در حد نمره 6 یا 7 به سوالات پاسخ بدم و رایتینگ ها رو هم بنویسم باز هم در حد نمره درخواستی و حتما قبل از ساعت 12 ظهر (یعنی حول و حوش همون زمانی که آزمون کاغذی تموم میشه) اونها رو از طریق واتس اپ ارسال کنم.

حتی در ادامه گفتن که پاسخنامه سوالات ریدینگ و لیسنینگ رو هم ارسال می کنن تا در حد نمره درخواست شده پاسخ بدم. این طور که متوجه شدم داوطلب مورد نظر سر جلسه آزمون شرکت می کرد و این سازمان کذایی از طریق چیز سوالات رو دریافت می کرد و برای امثال من از طریق اینترنت ارسال می کرد و از اونها میخواست پیش از اینکه داوطلب از جلسه خارج بشه پاسخنامه از قبل تهیه شده رو به دست این سازمان کذایی برسونن تا به طریق چیز این پاسخ ها رو به جای پاسخنامه داوطلب بین برگه ها قرار بدن.

حالا جای چیزها رو با کلمات مناسب پر کنید. این سازمان ها در ازای دریافت مبالغ هنگفتی از داوطلبین که از چند صد میلیون تومن شروع میشه این کارو می کنن. و مطمئن باشید قبل از انجام کار, ازتون تعهد می گیرن و به اندازه کافی تهدیدتون می کنن که هر جایی و پیش هر کسی دهن باز نکنید و در این باره صحبت نکنید. پس اگه شنیدید یه آشنایی که میدونید دانش زبان انگلیسیش در حد مبتدی بود به قول خودش با کلاس فشرده طی 6 ماه یا یه سال یهو نمره آیلتس 7 براتون رو کرد و بهتون گفت جلسه ای چند میلیون تومن پول معلم خصوصی داده و بعد هم که ازش اسم و شماره تلفن مدرس رو خواستید گفت امکانش نیست که بهتون شماره بده, یقین بدونید نمره آیلتسش رو از طریق این سازمان ها دریافت کرده و هیچ معلم خصوصی و کلاس فشرده ای در کار نبوده.

البته اگه بدونن آدمی هستید که هم پولش رو دارید و هم حاضرید مثل خودشون هزینه کنید, بهتون اسم و آدرس این ظاهرا معلم خصوصی رو میدن.

حقیقتش چون زمانی که این پیشنهاد بهم شد مشکل مالی داشتم واقعا چند روز به این پیشنهاد فکر کردم اما در نهایت ردش کردم چون به نظرم عادت ها و خصوصیات شخصیتی ما از

هر بخشی از زندگی مون به بخش های دیگه سرایت می کنن و من چند ساله که این کار رو شروع کردم و برای اینکه دغل و فریبی توی کارم نباشه پیشنهادات مختلفی رو رد کردم. حاضر نشدم با هر کسی همکاری کنم و هر اپلیکیشنی رو تایید کنم تا بتونم کسب در آمد کنم.

 اگه میپذیرفتم که به عنوان یه منبع درآمد روی این شکل از تقلب و حق خوری حساب کنم, به تدریج این دغل کاری به بخش های دیگه زندگیم هم منتقل میشد. دیگه به تدریج در تدریس هم دغل کاری می کردم و حتما در نهایت سر زبان آموزهام هم کلاه می ذاشتم. و در آخر تبدیل میشدم به یه آدمی که با هر دغل کاری ای کنار میاد.

واقعیت اینه که مدت ها بود می خواستم این ویدیو رو بسازم اما میترسیدم. برای همین بدون اینکه از شخص و سازمان خاصی نام ببرم این ویدیو رو ساختم چون زیاد دیدم زبان آموزهای بنده خدایی رو که به خاطر اینکه در ظاهر میدیدن کسی از اطرافیان و آشناهاشون که سطح زبان شون مبتدی بوده یهو ظرف 6 ماه یا 1 سال نمره آیلتس 6 و نیم و 7 رو کرده, همه اش فکر می کردن خودشون استعداد زبانی پایینی دارن و نمیتونن مثل اون آشنای مورد نظر باشن در حالیکه واقعیت چیز دیگه ایه و کسی که سطح زبانش مبتدی باشه نمیتونه ظرف 6 ماه یا یک سال به نمره آیلتس 6 و نیم و 7 برسه.

اگه سطح زبان تون مبتدیه و به نمره آیلتس نیاز دارید و وقت تون کمه و پول زیاد و وجدان ناکافی دارید, میتونید به سراغ یکی از این واسطه ها برید اما خواهش می کنم صرفا به این دلیل که توی این ویدیو در این باره صحبت کردم به سراغ من نیاید که این افراد رو بهتون معرفی کنم نتیجه چنین پرسش هایی صد در صد بلاک کردن شماست حتی اگه به شوخی سوال کرده باشید. چون در این زمینه کاملا جدی هستم.

ضمنا این صحبت هام بهونه ای نشه براتون که از فردا دوره بیفتید دنبال هر کسی که نمره آیلتسش 6 به بالا شده و بگید بله رفته مدرک خریده. خیر. این طور نیست که کسب نمرات بالا غیرممکن باشه اما غیرممکنه که یه فرد مبتدی طی مدت 6 ماه یا یک سال نمره خوبی در آزمون آیلتس کسب کنه. فرقی هم نمی کنه چقدر فشرده کار کنه یا پیش کی کلاس بره.

اما اگه وجدان کافی یا پول ناکافی دارید, به فکر راه دیگه ای برای مهاجرت بدون مدرک آیلتس باشید یا وقت بذارید و زبان انگلیسی رو به صورت پایه ای و درست یاد بگیرید. شما می تونید وارد سایت مون به آدرس perfectyourenglish.net بشید و از بخش "محصولات ما" قیمت ها و تخفیف های دوره های آموزش آیلتس و آموزش انگلیسی عمومی با کتاب های امریکن فایل رو مشاهده و خریداری کنید.

بدرود

 

 

 آزاده مبشر
آزاده مبشر

نظرات کاربران

نظری بگذارید