همه چیز درباره تماشای فیلم برای تقویت زبان

به عنوان یه زبان آموز حتما این توصیه به گوش تون خورده که برای تقویت زبان خیلی خوبه فیلم و سریال به زبان اصلی تماشا کنید. ولی بسیاری از زبان آموزها نمیدونن چطور باید این کارو انجام بدن یا از چه سطحی باید تماشای فیلم رو شروع کنن تا واقعا زبان شون تقویت بشه. برای همین هم بعد از صرف ده ها و شاید حتی صدها ساعت وقت برای تماشای فیلم به زبان اصلی ناامید میشن که چرا هیچ پیشرفتی نکردن و چرا این همه فیلم و سریالی که تماشا کردن اثرگذار نبوده یا اثرش اون قدر کم بوده که به چشم نمیاد و ارزش اون همه ساعت وقت گذاشتنو نداشته.

مسئله ای که باید بهش توجه داشته باشید اینه که فیلم تماشا کردن به زبان اصلی اصولی داره که باید یاد بگیرید و اجرا کنید در غیر این صورت وقت تون رو تلف می‌کنید.

عده زیادی تماشای فیلم برای یادگیری زبان رو به شکل فان یعنی سرگرمی میبینن و تصورشون هم اینه که این شکلی باید انجام بشه. اما این طور نیست. یعنی برای یادگیری زبان ازطریق تماشای فیلم این طورینیست. عده ای هم تصور میکنن که مثلا باید حداقل یه سال کلاس زبان برن بعد تازه شروع به تماشای فیلم کنن این تصور هم اشتباهه.

بر اساس تجربه بیش از یک دهه تدریس زبان انگلیسی میگم دیگه صرفا تکیه کردن به کتاب و کلاس آموزش زبان خصوصا در مراحل اولیه یادگیری زبان انگلیسی بسیار توان فرساست. البته به هیچ عنوان منظورم این نیست که باید فقط با تماشای فیلم و سریال زبان یاد بگیرید نه. بلکه در کنار آموزشی که در آموزشگاه دارید یا معلم خصوصی ای که دارید یا ویدیوهای آموزش زبانی که تماشا میکنید باید صد در صد برنامه ای برای تماشای فیلم به زبان اصلی هم داشته باشید.

سبد خرید