کاربردهای دیگر Perfect Modal

آموزش زبان انگلیسی با پرفکت یور اینگلیش

توی پست های قبلی به این نکته اشاره کرده بودم که یکی از کاربردهای Perfect Modal ای که با Could مورد استفاده قرار می گیره برای صحبت کردن درباره یه فرصت در گذشته است که مورد استفاده قرار نگرفت مثلا she could have called the police یعنی میتونست با پلیس تماس بگیره, این فرصت رو داشت اما استفاده نکرد یا Modal Perfect ای که با Might مورد استفاده قرار می گیره به معنای احتمال رخداد چیزی در گذشته است. مثلا She might have called the police یعنی احتمالا به پلیس زنگ زد (زمان در گذشته) 


اما در صفحه 36 کتاب گرامر جورج یول سطح پیشرفته به یکی دیگه از کاربردهای Perfect Modal ای که با could و might مورد استفاده قرار می گیره اشاره می کنه. این کاربرد زمانیه که ما انتظار داشتیم کسی کاریو در گذشته انجام بده اما انجام نداد و ما داریم ناراحتی و عصبانیت مون رو نشون میدیم مثلا ما انتظار داشتیم که اون خانم به پلیس زنگ بزنه و نزد و ما عصبانی هستیم. مثلا کسی در حال دزدی از ماست و فقط یه خانم شاهد ماجراست و موبایل توی دستشه که میتونسته زنگ بزنه اما نزد بعد از اینکه دزدها فرار کردن رو به اون خانم می کنیم و می گیم 

You could have called the police

یا

You might have called the police

اینجا منظور اینه که چرا زنگ نزدی آخه؟

اگه سطح زبان شما مبتدی و زیر B1 هست یعنی در حد A1 یا A2 بهتون توصیه می کنم برای مطالعه گرامر از پکیج های گرامر امریکن اینگلیش فایل که از سطح مبتدی تا پیشرفته دسته بندی شده هستن و اون ها رو به صورت دسته بندی شده آموزش دادم و تمریناتش رو به شکل تحلیلی حل کردم از اینجا تهیه کنید.

نمونه گرامر هایی که توی مجموعه امریکن اینگلیش فایل تدریس کردم رو میتونید اینجا مشاهده کنید برای سطح پایه و مبتدی از کتاب استارتر می تونید این و این و این نمونه رو تماشا کنید و از کتاب شماره یک امریکن اینگلیش فایل می تونید این و این و این نمونه گرامر رو تماشا کنید. و از کتاب شماره دو امریکن اینگلیش فایل می تونید این و این نمونه رو تماشا کنید. 
اگه سطح تون به B1 نزدیک یا بالاتر از B1 هست بهتون توصیه می کنم از پکیج گرامر ویژه آیلتس استفاده کنید. حتی اگه قصد شرکت در این آزمون رو هم نداشته باشید میتونید با استفاده از این پکیج که هم به صورت فایل های صوتی و ویدیویی و هم به صورت کتاب چاپی هست با کاربرد عملی گرامر آشنا بشید. نمونه جلسات پکیج گرامر ویژه آیلتس رو میتونید از اینجا تماشا کنید. 

سبد خرید