تاثیر همنشین‌ها

آموزش زبان انگلیسی با پرفکت یور اینگلیش

برنامه امروز Darren Daily درباره تاثیر همنشین ها بود.

و جالب بود امروز که داشتم کتاب On Anger نوشته Seneca رو میخوندم در همین مورد بود.

دارن هاردی می گفت بر اساس مطالعه ای که انجام شده وقتی گروهی تشکیل بشه از چند نفر با عملکرد عالی و یکی دو نفر با عملکرد ضعیف, عملکرد ضعیف اون عده کم به تدریج بقیه رو میکشونه پایین.

به نظر خودم در واقع افرادی که توی یه گروه, عملکرد ضعیفی دارن مثل سوراخ های توی یه قایق عمل می کنن. چند سوراخ کوچیک در مقایسه با بدنه بزرگ قایق شاید خیلی بی اهمیت به نظر برسن اما به مرور زمان همون سوراخ های کوچیک باعث میشن یه قایق بزرگ به راحتی غرق بشه.

در جریان هستید که توی سایت مون گروهی برای گزارش دهی زبان آموزها داریم که از طریق اون, زبان آموزها مستقیما با خودم در ارتباط هستن و 5 روز در هفته گزارش میدن که درس ها چطور پیش میره و مشاوره می گیرن.

اما گاهی می بینم بعضی از این زبان آموزها با بی میلی گزارش می نویسن. یه چیزی مینویسن که زودی برن دنبال کارشون. اوائل می گفتم اشکالی نداره همه که مثل هم نیستن.

اما به مرور زمان متوجه شدم وقتی اجازه میدم یه نفر با عملکرد ضعیف توی گروه بمونه, باعث میشه عملکرد بقیه تحت تاثیر قرار بگیره.

امروز که برنامه دارن هاردی رو تماشا کردم متوجه شدم اشتباه نمی کنم. واقعا همین طوره. و تازه بعدش که داشتم کتاب سِنِکا رو میخوندم. به این پاراگراف رسیدم:

Our own habits are copied from those with whom we associate, and just as some bodily diseases are communicated by touch, so also the mind transfers its vices to its neighbors.

یعنی “عادت های ما کپی برداری از کسانیه که باهاشون در ارتباط هستیم و درست همون طوری که بعضی از بیماری های جسمی از طریق تماس فیزیکی به دیگران منتقل میشن, ذهن مون هم به همین شکل بیماریهاش رو به افراد دور و برش منتقل می کنه.

به همین دلیله که مهمه همنشین هامون رو درست انتخاب کنیم. البته اگه فکر می کنید همنشین های خوبی ندارید و در حال حاضر راه حلی برای کنار گذاشتن اون همنشین ها ندارید, یه راه میون بُر رو بهتون معرفی می کنم.

همنشین های ما لازم نیست آدم هایی باشن که توی یه خونه با ما زندگی می کنن. همنشین های ما به معنای واقعی کلمه کسانی و چیزهایی هستن که بیشتر وقت مون رو باهاشون می گذرونیم. صفحات اینستاگرامی که هر روز واردشون میشید همنشین های شما هستن, فایل های آموزشی ای که تماشا می کنید یا گوش میدید همنشین های شما هستن. کتاب هایی که میخونید هم همنشین های شما هستن.

پس اگه اطرافیان تون کسانی هستن که به نظرتون همنشین های مناسبی نیستن و از طرفی امکان کنار گذاشتن شون رو ندارید, میتونید در عوض وقت تون را با صفحات اینستاگرام, آموزش ها و کتاب های مناسب بگذرونید.

این طوری خیلی راحت دایره همنشین هاتونو تغییر میدید و به تدریج دنیای شما تغییر می کنه. به قول دارِن هاردی که Performance is contagious یعنی عملکرد شما مُسریه , راستی اگه دوست داردی عضو خبرنامه رایگان دارن هاردی بشید و 5 روز در هفته ویدیوهای رایگانش به ایمیل تون ارسال بشه, میتونید از این بخش ثبت نام کنید.

سبد خرید