بهترین سال زندگی شما 2

آموزش زبان انگلیسی با پرفکت یور اینگلیش

عاقلی یا دیوونه؟

تعریف دیوونگی رو میدونی؟ دیوونگی یعنی یه کار یکسانی رو مدام انجام بدی ولی انتظار نتیجه متفاوتی داشته باشی مثلا هر سال عید که میشه یا روز تولدت یا هر وقت دیگه ای که شاد و خوشحالی ذوقی داری تصمیم بگیری بکوب بخونی که تا 6 ماه یا یه سال بعد زبانت فول بشه و هر بار هم این تصمیم رو نیمه کاره اجرا کنی اما مناسبت بعدی که پیش بیاد باز هم همون طوری تصمیم بگیری و انتظار داشته باشی این بار نتیجه متفاوت باشه.

اگه این طور رفتار میکنی,  دچار نوعی دیوانگی هستی. اما نگران نباش گذشته هر طوری که برات گذشته اینده قطعا میتونه متفاوت باشه به شرط اینکه مثل دیوانه ها رفتار نکنی. و از یه رفتار یکسان انتار نتیجه متفاوت نداشته باشی.

ما آدما موجودات منحصر به فردی هستیم ما این توانایی رو داریم که مسیر زندگی مون رو به طور کامل تغییر بدیم. مورچه ها نمی تونن این کارو بکنن. سوسمارها نمی تونن. شیرها هم همین طور. اگه یه غاز بخواد توی زمستون به جای پرواز به سمت جنوب به سمت غرب پرواز کنه نمی تونه.

حیوونا دقیقا بر اساس کد ژنتیکی ای که براشون تعریف شده رفتار می کنن. اما ما ادما فرق داریم. ماها میتونیم در صورتیکه از مسیر زندگی مون راضی نیستیم تغییرش بدیم.

از هر کسی که یه دستاوردی توی زندگیش داره بپرسید بهتون میگه که یه نقطه عطفی در زندگیش وجود داشته. یه زمانی در زندگیش بوده که یه تصمیم قطعی و واضح گرفته و از اون به بعد زندگیش به کلی تغییر کرده.

این نقطه عطف توی زندگی برای بعضی ها توی 15 سالگی رخ میده و برای بعضی ها توی 50 سالگی. بعضی ها بارهای نقطه عطف های مختلفی رو تجربه می کنن و بعضی ها هرگز تجربه اش نمی کنن. پیشنهاد من اینه که همین حالا رو به نقطه عطف زندگیت تبدیل کنی.

تنها مانعی که بین تو و رسیدن تون به هدف زبانیت قرار داره شهامته. فقط کافیه شهامت به خرج بدی و به خودت اعلام کنی که امسال بهترین سال زندگی توئه  همین حالا تصمیمت رو بگیر. تصمیم بگیر کاری کنی برای برنامه زبانیت که یک سال دیگه این لحظه رو نقطه عطف زندگی خودت بدونی. لحظه ای که تصمیم گرفتی دست از دیوانگی برداری و دیگه سعی نکنی همون برنامه تکراری رو با انتظار رسیدن به نتیجه متفاوت اجرا کنی.

این برنامه چند مرحله داره و لازمه که تک, تک مراحل رو با دقت انجام بدی تا بتونی مرحله بعدی رو با موفقیت پشت سر بذاری.

مرحله اول ساده است اما حواست باشه که سادگیش باعث نشه انجامش ندی چون به قول جیم ران کاری که انجام دادنش سادس انجام ندادنش هم ساده اس

برای رسیدن به هر هدفی در درجه اول مهم اینه که بدونی همین الان کجا هستی تا بتونی مسیر رسیدن به هدف رو مشخص کنی. مثلا فرض کن دو نفر ادم مختلف هدف شون این باشه که خودشون رو به شهر لندن برسونن اما یکی شون همین الان توی لیورپول باشه و اون یکی نیویورک مطمئنا مسیر رسیدن به لندن برای اونی که الان توی لیورپوله با مسیر اونی که الان نیویورکه فرق داره حتی مدت زمانی که هر کدوم ازاین دو نفر لازمه طی کنن تا به لند برسن با هم فرق داره. و شمایی که یه هدف زبانی برای خودت داری درجه اول باید مشخص کنی که از نظر دانش زبانی در چه سطحی هستی تا بعد بتونی مشخص کنی که چطور و از چه مسیری می تونی به مقصد زبانی خودت برسی. اولین مرحله برایتو اینه که همین حالا وارد بخش تعیین سطح بشی. اول توضیحات مربوط به تعیین سطح رو بخون و بعد از سطح مبتدی شروع به تست زدن کن. اگه حداقل 45 تا پاسخ صحیح داشتی تست سطح متوسط رو بزن تا سطح زبانیت مشخص بشه.

اگه تصمیم گرفتی همین لحظه نقطه عطف یا یکی از نقطع عطف های زندگیت بشه همینجا این زیر کامنت کن و بعد از اینکه توی تست تعیین سطح شرکت کردی امتیازی که کسب کردی رو هم اینجا توی کامنت ها بنویس.

من آزاده مبشر هستم مترجم و مدرس زبان انگلیسی عمومی و آیلتس. میتونید با ورود به سایت amobasher.ir رزومه کاریم رو مشاهده کنید. این قسمت دوم برنامه بهترین سال زندگی شما است. اگه قسمت اول رو تماشا نکردید حتما از هایلایت بهترین سال زندگی شما  توی صفحه اینستاگرام مون تماشا کنید و اگه از کانال یوتیوب مون تماشا میکنید وارد پلی لیست یا همون لیست پخش بهترین سال زندگی شما بشید و اگه توی سایت مون هم میتونید از روی منوی نمونه کارهای سایت این گزینه رو پیدا کنید. منتظر قسمت سه باشید

سبد خرید