قدرت اثر مرکب

آموزش زبان انگلیسی با پرفکت یور اینگلیش

اولین واکنش زبان آموزهایی که با اصل اثر مرکب در یادگیری زبان انگلیسی آشنا میشن اینه که تصور می کنن نمیشه روی اثر مرکب حسابی باز کرد و این روش اثرگذار نیست. در واقع این دسته از زبان آموزها و نتیجه عظیم اثر مرکب آشنا نیستن.

از اونجایی که دارن هاردی کتاب معروف “اثر مرکب” رو نوشته و توی برنامه روزانه اش درباره اثر مرکب صحبت میکنه, برای توضیح در این باره باز هم از خودش نقل می کنم:

یکی از بازیکنان بسیار معروف و موفق بیس بال در آمریکا به نام Tony Gwynn در نتیجه اثر مرکب 8 سال پیش در اثر سرطان فوت کرد و این یک نمونه از نتیجه قدرتمند اثر مرکبه. البته در جهت منفی.

اثر مرکب به قول دارن هاردی همیشه فعاله. یا در جهت مثبت یا در جهت منفی. این شما هستید که با رفتارتون به اثر مرکب جهت میدید. اگه با استفاده از اثر مرکب به سمت اهداف تون در حرکت نباشید, حتما باز هم با استفاده از اثر مرکب در خلاف جهت در حرکتید.

تونی گوین از سن 17 سالگی شروع به استفاده از تنباکوی جویدنی کرد و تا 37 سال بعد همچنان اثری از تاثیر منفی تنباکوی جویدنی در اون مشاهده نشد.

تا اینکه ناگهان بعد از 37  سال مصرف مداوم تنباکوی جویدنی در سن 54 سالگی متوجه شد که مبتلا به سرطان غدد بزاقی هست یعنی دقیقا همون جا کنار لُپِش که تنباکو رو میذاشت و میجویید دچار سرطان شد و ظرف مدت چند ماه فوت کرد.

این یک نمونه از نتیجه منفی اثر مرکب بود. تا 37 سال هیچ اثر مشهودی از سرطان در وجودش نبود اما ظرف مدت چند ماه پس از اینکه متوجه شد به سرطان مبتلا شده از دنیا رفت.

اثر مرکب دقیقا به همین شکل عمل میکنه. چون ریز, ریز جمع میشه در طول زمان, شاید به چشم نیاد اما وقتش که برسه یه تاثیر عمیق غیر قابل بازگشت ایجاد می کنه.

اگه این ماجرا کافی بود تا به قدرت شکست ناپذیر اثر مرکب پی ببرید, میتونید ازش در جهت مثبت و برای رسیدن به اهداف تون استفاده کنید.

گاهی اوقات ده سال طول میکشه تا برسید به اون یک سالی که زندگی تون از این رو به اون رو می کنه. خودم اسم اون نقطه رو میذارم نقطه اشباع زمانی که تغییر عظیم نمایان میشه چه به شکل مثبت و چه به شکل منفی.

از تماشای ویدیوهای هایلایت اثر مرکب شروع کنید.

سبد خرید