روشی خلاقانه جهت تقویت زبان انگلیسی

روشی خلاقانه جهت تقویت زبان انگلیسی

اگر فرصت خواندن این مقاله را ندارید فایل صوتی این مقاله را از لینک پایین دانلود کنید

 

بارها شنیده‌اید که جهت تقویت مهارت رایتینگ و بالا بردن سطح درک مطلب‌تان متون انگلیسی زبان خصوصا مجلات را مطالعه کنید. اما به احتمال زیاد برایتان جای سوال است که خواندن مجلات انگلیسی زبان چطور می‌تواند به تقویت این دو مهارت شما کمک کند و اصلا مجله‌خوانی باید به چه شکلی انجام شود تا این مهارت‌ها در شما تقویت شوند. پاسخ اینکه صرف خواندن مقالات مجلات انگلیسی زبان کمک چندانی به تقویت زبان شما نمی‌کند و چه بسا انجام این کار برایتان کسالت‌بار باشد. شاید از کسی شنیده باشید که باید واژه‌های ناآشنایی را که در مجلات مشاهده می‌کنید در دیکشنری پیدا کرده و معنایشان را حفظ کنید. و شاید این کار را هم انجام داده باشید. اما این روش هم به دلیل خسته‌کننده بودن و تبدیل شدن به کاری شاق پس از مدت کوتاهی موجب می‌شود که به کل، مجله خوانی را کنار بگذارید.

یادگیری زبان از دریچه نگاه افراد بومی

مجله‌خوانی از این لحاظ که شامل مقاله‌های متنوع در مورد هر موضوعی می‌شود

دایره لغات شما را گسترده‌تر و همچنین یکی از مشکلات عمده زبان آموزان را حل می‌کند. مشکل عمده‌ای که بسیاری از زبان آموزان با آن سر و کار دارند این است که پس از سال‌ها یادگیری زبان در موسسات مختلف باز هم به به جملات و عباراتی برمی‌خورد که برایشان کاملا غریب و ناآشنا است. علت این مسئله این است که این دسته از زبان آموزان خود را محدود به کتب آموزش زبان کرده‌اند و در کتب آموزش زبان به بخش‌هایی از زندگی یک انگلیسی زبان که بومی یک کشور با زبان رسمی انگلیسی است کمتر پرداخته می‌شود. کتب آموزش زبان برای آموزش به افرادی که انگلیسی، زبان مادری‌شان نیست تهیه می‌شوند و همین مسئله موجب می‌شود که این دسته از زبان‌آموزان هرگز از دریچه دید یک بومی به زبان انگلیسی توجهی نکنند اما مطالعه مقالات و مطالب انگلیسی مجلات متنوع باعث می‌شود به تدریج با کم و کیف زندگی انگلیسی زبان‌ها و جزئیات زندگی روزمره آنها آشنا شده و به دنیای زبان انگلیسی از دریچه دید یک بومی یعنی به شکلی واقع بینانه نگاه کنید.

روش صحیح تقویت زبان از طریق مجله‌خوانی

روش صحیح تقویت زبان از طریق خواندن مجلات این است که بتوانید جمله به جمله یک مقاله را تحلیل کرده و ضمن پی بردن به ساختارهای گرامری، زمان به کار رفته در جمله، معنای لغات و اصطلاحات، درک کنید که هر نکته جدید در چه زمینه (Context ای) کاربرد دارد و این کار علاوه بر زمان‌بر بودن برای زبان آموزی که سطح زبان بالایی ندارد تقریبا غیرممکن است.

روشی برای لذت بردن از مجله‌خوانی

خوشوقتانه ویدیوهای مجله‌خوانی که در راستای کمک به شما جهت تقویت زبان تهیه می‌شوند همه این ویژگی‌ها را در خود دارند و شما می‌توانید با تهیه هر ویدیو مقاله‌ای را که از یک مجله معروف مانند ریدرز دایجست (Reader’s Digest)، تایم (Time)، اکونومیست (The Economist)، نیو ساینتیست (New Scientist) و از این قبیل تهیه شده است روی صفحه کامپیوتر یا موبایل‌تان مشاهده کنید. در حال تماشای این ویدیوها می‌توانید در حالیکه ابتدا از روی مقاله خوانده می‌شود به متن نگاه کنید و سپس شاهد ترجمه و تحلیل جمله به جمله و خط به خط مقاله باشید، یاد بگیرید ساختارهای به کار رفته در آن به چه معنا هستند، معانی واژه‌ها چیست و چه نکات گرامری خاصی در آن رعایت شده، همچنین می‌آموزید که آیا می‌شود از ساختار مربوطه در رایتینگ آیلتس استفاده کرد یا خیر یا در چه نوع نوشته‌هایی (رسمی یا غیررسمی) می‌شود آنها را به کار برد.

 

 آزاده مبشر
آزاده مبشر

نظرات کاربران

نظری بگذارید