اصول تماشای فیلم و سریال زبان اصلی برای تقویت زبان انگلیسی

اصول تماشای فیلم و سریال به زبان انگلیسی

به عنوان یک زبان آموز حتما این توصیه به گوش‌تان خورده است که برای تقویت زبان خیلی خوب است فیلم و سریال به زبان اصلی تماشا کنید. ولی بسیاری از زبان آموزها نمی‌دانند چطور باید این کار را انجام بدهند یا از چه سطحی باید تماشای فیلم را شروع کنند تا واقعا زبان‌شان تقویت شود. برای همین هم بعد از صرف ده‌ها و شاید حتی صدها ساعت وقت برای تماشای فیلم به زبان اصلی ناامید می‌شوند که چرا هیچ پیشرفتی نکرده‌اند و چرا این همه فیلم و سریالی که تماشا کرده‌اند اثرگذار نبوده یا اثرش آن قدر کم بوده است که به چشم نمی‌آید و ارزش آن همه ساعت وقت گذاشتن را نداشته است.

مسئله‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که فیلم تماشا کردن به زبان اصلی اصولی دارد که باید یاد بگیرید و اجرا کنید در غیر این صورت وقت‌تان را تلف می‌کنید.

عده زیادی تماشای فیلم برای یادگیری زبان را به شکل Fun یعنی سرگرمی می‌بینند و تصورشان هم این است که این شکلی باید انجام شود اما این طور نیست. یعنی برای یادگیری زبان از طریق تماشای فیلم این طور نیست. عده‌ای دیگر تصور می‌کنند که مثلا باید حداقل یک سال به کلاس زبان بروند، بعد تازه شروع به تماشای فیلم کنند این تصور هم اشتباه است.

بر اساس تجربه بیش از یک دهه تدریس زبان انگلیسی می‌گویم دیگر صرفا تکیه کردن به کتاب و کلاس آموزش زبان خصوصا در مراحل اولیه یادگیری زبان انگلیسی بسیار توان فرساست. البته به هیچ عنوان منظورم این نیست که باید فقط با تماشای فیلم و سریال زبان یاد بگیرید خیر. بلکه در کنار آموزشی که در آموزشگاه دارید یا معلم خصوصی‌ای که دارید یا ویدیوهای آموزش زبانی که تماشا می‌کنید باید صد در صد برنامه‌ای برای تماشای فیلم به زبان اصلی هم داشته باشید.

من شاگردانی داشته‌ام که متاسفانه وقت زیادی را به یادگیری زبان فقط و فقط از طریق کتاب آموزش زبان و رفتن به موسسات اختصاص داده بودند و این باعث شد هم یادگیری برایشان همیشه خسته‌کننده باشد و هم میان دانش زبانی این افراد و دنیای واقعی زبان انگلیسی یه Gap یعنی یک فاصله بیفتد. می‌دانید کتاب آموزش زبان و فیلم‌هایی که در مجموعه‌های آموزش زبان گنجانده می‌شوند دقیقا برای آموزش زبان به کسانی تولید شده‌اند که انگلیسی زبان مادری‌شان نیست. اما برای اینکه زبانی را عمیق یاد بگیرید لازم است طوری با آن مواجه شوید که افراد Native یعنی افرادی که آن زبان، زبان مادری‌شان است با آن مواجه می‌شوند. یعنی تماشای فیلم‌های غیرآموزشی، فیلم‌هایی که نیتیوها تماشا می‌کنند و سریال‌هایی که برای آنها تولید شده است.

برای اینکه اصول تماشای فیلم به زبان اصلی جهت تقویت زبان‌ را یاد بگیرید این ویدیو را تماشا کنید. حتی اگر مبتدی‌ هستید باید تماشای فیلم به زبان اصلی را به شیوه‌ای که در این ویدیو آموزش داده می‌شود انجام دهید.

سبد خرید