تقویت مهارت‌های زبانی

آموزش زبان انگلیسی با پرفکت یور اینگلیش

وقتی درگیر یادگیری زبان انگلیسی هستید, باید مدام در حال افزایش مهارت های زبانی تون باشید. روش های مختلفی برای این کار وجود داره که یکی از اونها هایلایت کردن جملاتی در متون زبان اصلیه که یک مسئله ساده رو به شکلی زیبا, مختصر و مفید و به قول انگلیسی زبان ها short and to the point بیان می کنن. گاهی موقع خوندن متن یه روزنامه به چنین جمله ای برمیخورید و گاهی لا به لای مثال های آموزشی یه کتاب گرامر. مثلا به این بخش از کتاب گرامر جورج یول سطح پیشرفته توجه کنید. این فصل به modal ها اختصاص داره و در بخشی که در مورد مودال Must مثال زده به خرافه ای اشاره کرده که میگه برای اینکه خوش شانی بیارید یه نعل اسب رو روی در ورودی خونه نصب کنید اما حواس تون باشه که باید بخش باز نعل اسب رو به بالا باشه نه پایین. قبل از اینکه جمله رو براتون بخونم به این فکر کنید که اگه می خواستید با دانش زبانی خودتون یه همچین مسئله ای رو بیان کنید چه جمله ای میساختید؟ شاید یه جمله خیلی طولانی که کاملا بوی ترجمه میده. اما جمله ای که نویسنده آورده بسیار short and to the point هست. من برای خودم هایلایتش کردم. جمله اینه

You must be careful to have the open end pointing upwards

 حالا فایده این کار چیه؟ وقتی دارم این بخش ها رو مرور می کنم چشمم به بخشی که هایلایت کردم می افته و اونو مرور می کنم. قطعا بعد از مدتی این جمله رو فراموش می کنم اما ساختارش توی ذهنم میمونه و دفعه بعدی که خواستم جمله مشابهی در context مشابهی بسازم ذهنم ناخودآگاه همچین ساختاری رو به کار میبره. لازم نیست اون جمله ای که میسازم دقیقا درباره نحوه نصب نعل اسب روی در برای خوش شانسی باشه بلکه شکل مختصر بودن جمله, استفاده از فعل have به جای put توی ذهنم میمونه یا به کار بردن reduced clause ای که اینجا اومده یعنی pointing upwards شما هم موارد این شکلی رو برای خودتون هایلایت می کنید؟ یه نمونه از این موارد که هایلایت کردید توی کامنت ها بنویسید.

اگه سطح زبان شما مبتدی و زیر B1 هست یعنی در حد A1 یا A2 بهتون توصیه می کنم برای مطالعه گرامر از پکیج های گرامر امریکن اینگلیش فایل که از سطح مبتدی تا پیشرفته دسته بندی شده هستن و اون ها رو به صورت دسته بندی شده آموزش دادم و تمریناتش رو به شکل تحلیلی حل کردم از اینجا تهیه کنید.

نمونه گرامر هایی که توی مجموعه امریکن اینگلیش فایل تدریس کردم رو میتونید اینجا مشاهده کنید برای سطح پایه و مبتدی از کتاب استارتر می تونید این و این و این نمونه رو تماشا کنید و از کتاب شماره یک امریکن اینگلیش فایل می تونید این و این و این نمونه گرامر رو تماشا کنید. و از کتاب شماره دو امریکن اینگلیش فایل می تونید این و این نمونه رو تماشا کنید. 
اگه سطح تون به B1 نزدیک یا بالاتر از B1 هست بهتون توصیه می کنم از پکیج گرامر ویژه آیلتس استفاده کنید. حتی اگه قصد شرکت در این آزمون رو هم نداشته باشید میتونید با استفاده از این پکیج که هم به صورت فایل های صوتی و ویدیویی و هم به صورت کتاب چاپی هست با کاربرد عملی گرامر آشنا بشید. نمونه جلسات پکیج گرامر ویژه آیلتس رو میتونید از اینجا تماشا کنید. 

سبد خرید