be going to برای آینده یا گذشته؟

آموزش زبان انگلیسی با پرفکت یور اینگلیش

تفاوت کاربرد be going to برای آینده و گذشته

عبارت be going to که اکثر زبان آموزها با کاربرد اون برای آینده آشنا هستن در واقع یک Phrasal Modal یعنی شبه فعل عبارتی به حساب میاد. ما زمانی از be going to برای آینده استفاده می کنیم که بخوایم بر اساس شواهد موجود, رخ دادن چیزی رو در آینده پیش بینی کنیم. مثلا صدای رعد و میشنویم و بر اساس این شواهد پیش بینی می کنیم که میخواد بارون بباره. پس با شنیدن صدای رعد می گیم

It is going to rain.

البته این تنها کاربرد be going to برای آینده نیست. یکی دیگه از کاربردهاش زمانیه که برای انجام کاری در آینده برنامه ای داریم و بهش فکر کردیم. هرچند که شاید مقدمات اجرای اون برنامه رو فراهم نکرده باشیم. مثلا به این فکر کردیم که میخوایم در آینده به فرانسه مهاجرت کنیم. می گیم:

I am going to immigrate to France.

 و اما کاربرد be going to برای گذشته زمانیه که شما برنامه ای برای انجام دادن در گذشته داشتید که موفق به انجامش نشدید. مثلا دیروز قصد و برنامه تون این بود که به دوست تون زنگ بزنید اما یهو یادتون می افته که اون از ایران رفته و شما شماره ای ازش ندارید پس می گید

I was going to call my friend but I remembered that she has moved to the U.S and I don’t have her number.

اگه سطح زبان شما مبتدی و زیر B1 هست یعنی در حد A1 یا A2 بهتون توصیه می کنم برای مطالعه گرامر از پکیج های گرامر امریکن اینگلیش فایل که از سطح مبتدی تا پیشرفته دسته بندی شده هستن و اون ها رو به صورت دسته بندی شده آموزش دادم و تمریناتش رو به شکل تحلیلی حل کردم از اینجا تهیه کنید.

نمونه گرامر هایی که توی مجموعه امریکن اینگلیش فایل تدریس کردم رو میتونید اینجا مشاهده کنید برای سطح پایه و مبتدی از کتاب استارتر می تونید این و این و این نمونه رو تماشا کنید و از کتاب شماره یک امریکن اینگلیش فایل می تونید این و این و این نمونه گرامر رو تماشا کنید. و از کتاب شماره دو امریکن اینگلیش فایل می تونید این و این نمونه رو تماشا کنید. 
اگه سطح تون به B1 نزدیک یا بالاتر از B1 هست بهتون توصیه می کنم از پکیج گرامر ویژه آیلتس استفاده کنید. حتی اگه قصد شرکت در این آزمون رو هم نداشته باشید میتونید با استفاده از این پکیج که هم به صورت فایل های صوتی و ویدیویی و هم به صورت کتاب چاپی هست با کاربرد عملی گرامر آشنا بشید. نمونه جلسات پکیج گرامر ویژه آیلتس رو میتونید از اینجا تماشا کنید. 

سبد خرید