Phrasal Modals

آموزش زبان انگلیسی با پرفکت یور اینگلیش

درباره Phrasal Modal ها چیزی شنیدید؟ میدونستید غیر از Modal های عادی مثل Can, Could, Shall, Should, Will, Would و از این قبیل یک سری Modal هم داریم که تک کلمه ای نیستن بلکه عبارتی هستن (Phrasal) مثل چی؟ در کل Modal هایی که Phrasal باشن یا با be شروع میشن یا با have مثلا:

Be able to, Be allowed to, Be going to, Be supposed to, Have to, Have got to

طبق قوانین گرامر انگلیسی دو تا Modal هیچ وقت نمیتونن پشت سر هم بیان. یعنی مثلا Can will نداریم اما یه وقت هایی هست که لازمه مسئله ای رو مطرح کنیم که برای مطرح کردنش به دو تا Modal پشت هم نیاز داریم. این جور وقت ها به جای Modal دوم از یک Phrasal Modal استفاده می کنیم. فرض کنید می خواید به کسی بگید که فردا قادر نخواهید بود که بهش کمک کنید. مسملما نمی تونید بگید I will not can help you این جمله اشتباهه. پس چی میشه گفت؟ میشه گفت I will not be able to help you tomorrow این شکلی یه Modal معمولی یعنی Will رو با یک Phrasal Modal یعنی be able to همراه می کنیم.

خب دو تا Modal عادی نمی تونن پشت هم بیان اما دو تا Phrasal Modal رو میشه پشت هم آورد مثلا:

I am going to have to go the shop for more bread.

توی جمله بالا دو تا Phrasal Modal داریم اولی be going to و دومی have to میشه. Be going to ای که برای آینده به کار می بریم یه Phrasal Modal هست در واقع. می دونید که برای این به کار می ره که مثلا بر اساس شواهد و قرائن پیش بینی در مورد آینده کنیم. در جمله بالا شواهد و قرائن نبود نون توی خونه است و بر اساس این شواهد و قرائن پیش بینی می کنم که مجبور خواهم شد برای خرید نون به فروشگاه برم. پس می گم:

I am going to have to go to the store for more bread.

این جمله براتون عادیه یا عجیب و غریب به نظر میاد؟ توی متن های زبان اصلی خوندید یا توی فیلم ها و پادکست ها شنیدید؟

اگه سطح زبان شما مبتدی و زیر B1 هست یعنی در حد A1 یا A2 بهتون توصیه می کنم برای مطالعه گرامر از پکیج های گرامر امریکن اینگلیش فایل که از سطح مبتدی تا پیشرفته دسته بندی شده هستن و اون ها رو به صورت دسته بندی شده آموزش دادم و تمریناتش رو به شکل تحلیلی حل کردم از اینجا تهیه کنید.

نمونه گرامر هایی که توی مجموعه امریکن اینگلیش فایل تدریس کردم رو میتونید اینجا مشاهده کنید برای سطح پایه و مبتدی از کتاب استارتر می تونید این لیست پخش رو تماشا کنید و از کتاب شماره یک امریکن اینگلیش فایل می‌تونید این لیست پخش رو تماشا کنید. و از کتاب شماره دو امریکن اینگلیش فایل می‌تونید این لیست پخش رو تماشا کنید. 
اگه سطح تون به B1 نزدیک یا بالاتر از B1 هست بهتون توصیه می کنم از پکیج گرامر ویژه آیلتس استفاده کنید. حتی اگه قصد شرکت در این آزمون رو هم نداشته باشید میتونید با استفاده از این پکیج که هم به صورت فایل های صوتی و ویدیویی و هم به صورت کتاب چاپی هست با کاربرد عملی گرامر آشنا بشید. نمونه جلسات پکیج گرامر ویژه آیلتس رو میتونید از اینجا تماشا کنید. 

سبد خرید