بهترین سال زندگی شما 5

آموزش زبان انگلیسی با پرفکت یور اینگلیش

بهترین, به روز ترین, موفق ترین و تضمینی ترین متد آموزش زبان رو اگه بهت ارائه کنن, تا وقتی به دلیل شکستت در یادگیری زبان انگلیسی در دفعات قبلی که سعی کردی زبان یاد بگیری و نشد, پی نبری شکست تکرار میشه. دوباره روز از نو روزی از نو.

شنیدی می گن کسایی که از تاریخ درس نگیرن محکوم به تکرارش هستن؟

تا وقتی به دلیل اصلی کنار گذاشتن برنامه قبلی یادگیری زبان انگلیسیت پی نبری, برنامه جدید باعث موفقیت تو نمیشه.

یا خودت تجربش رو داری یا آدمایی رو دور و برت دیدی که یه مسائلی توی زندگی شون تکرار میشه. مثلا هر بار جایی استخدام میشن بعد از مدتی اخراج میشن, هر بار رژیم لاغری جدیدی رو شروع می کنن بعد از مدتی اونو کنار می ذارن, هر بار ازدواج می کنن بعد از مدتی طلاق می گیرن و هر بار وارد رابطه ای میشن بعد از مدتی به جدایی منجر میشه

و موردی که من میخوام درباره اش صحبت کنم آدمایی هستن که هر بار تصمیم می گیرن زبان انگلیسی رو یاد بگیرن یه برنامه ای رو شروع می کنن اما بعد از مدتی اونو کنار می ذارن. احتمالا تو هم از همین دسته هستی و دلت میخواد این چرخه معیوب رو از بین ببری و یه بار برای همیشه یه برنامه زبانی رو شروع کنی و تا تهش بری.

خبر خوش اینکه من میدونم دلیل اینکه تا به حال نتونستی توی یادگیری زبان انگلیسی موفق عمل کنی چیه. دلیلش این نیست که یه برنامه عالی نداری, دلیلش مدرس زبان انگلیسی نیست. دلیلش کتابی که انتخاب کردی, متد آموزشی, موسسه ای که ثبت نام کردی و هیچ کدوم دیگه از مواردی که به ذهنت میرسه نیست. دلیلش یه چیز دیگه اس.

تو میخوای در یادگیری زبان موفق عمل کنی اما تا به این لحظه نتونستی و خسته ای. خسته شدی از بس که اسم روش های مختلف یادگیری زبان انگلیسی به گوشت خورده اما هیچ کدومش باعث موفقیت تون در یادگیری زبان نشده.

آماده شنیدن دلیلش هستی؟

here goes

آدم های موفق توی هر زمینه ای که موفق هستن از جمله یادگیری زبان انگلیسی دو تا ویژگی دارن که در همه شون مشترکه. همه بلا استثنا. اول اینه که هدف دقیق و مشخصی دارن. حتما با خودت میگی مشخص کردن هدف کار ساده ایه. درسته کاملا حق با توئه. مثلا حتما میدونی هدفت از یادگیری زبان انگلیسی چیه میخوای یه روزی مترجم بشی, ادامه تحصیل بدی, مهاجرت کنی هر چی. پس تا اینجاش کاری نداشت در این مورد با آدم های موفق مشترکی اما ویژگی دوم آدم های موفق در هر کاری از جمله یادگیری زبان انگلیسی یه ویژگی خاصه که هر کسی نداره. خوشبختانه این ویژگی کاملا دست یافتنیه و هیچ ارتباطی به استعداد و هوش و ذکاوت نداره. اما راه و روش خاص خودش رو داره و اگه از راه اشتباه سعی کنی این ویژگی رو در خودت ایجاد کنی بی فایدس. ویژگی دوم ادم های موفق تعهده. چرا تعهد و اصلا تعهد یعنی چی اونم در یادگیری زبان انگلیسی به چه دردی می خوره؟

به قول دارن هاردی تعهد یعنی مدت ها بعد از از دست دادن حس و حال خوش موقع هدف گذاری همچنان به اجرای برنامه ات برای رسیدن به هدفت  پایبند باشی.  یه بار دیگه میگم گوشتو بده به من. سخت شد نه؟ چطوری میشه وقتی حس و حالشو نداری باز هم به برنامه پایبند باشی؟

چطوری میشه بدون حس و و حال خوش یا بهتر بگم وقتی حس و حالش رو نداری به اجرای برنامه پایبند باشی؟ مگه ادمای موفق همیشه خوش نیستن؟ نه. ادم های موفق هم حس و حال و به اصطلاح مودشون مثل شماست. یه وقتی هایی خوشن یه وقت هایی ناخوش اما همیشه متعهد هستن و این هیچ ارتباطی به ذوق و شوق نداره.

اگه هر بار که میخوای یه برنامه جدید رو شروع کنی با وجود ذوق و شوق ته ذهنت یه ترسی هست از اینکه نکنه این هم با شکست مواجه بشه باید بگم ترست کاملا موجهه و حتما اون برنامه هم به شکست منجر میشه. دیر و زود داره اما سوخت و سوز نداره مگر اینکه مگر اینکه در خودت تعهد ایجاد کنی. تعهد به اجرای اون برنامه زبانی. اون وقت دیگه مهم نیست به به روزترین متد اموزش زبان انگلیسی دسترسی داری یا نه, جدید ترین کتاب آکسفورد بهت اموزش داده میشه یا یه کتاب قدیمی چون در صورتیکه تعهد در وجودت شکل بگیره صد در صد موفقیتت با هر روشی تضمینیه. برای اینکه یاد بگیری چطوری تعهد رو در وجود خودت ایجاد کنی قسمت بعدی رو تماشا کن.

این پنجمین قسمت برنامه بهترین سال زندگی بود.

من آزاده مبشر هستم مترجم و مدرس زبان انگلیسی عمومی و آیلتس. اگه تصمیم داری زبان انگلیسی رو یاد بگیری همین حالا وارد منوی از اینجا شروع کنید سایت شو و کارت رو شروع کن.

سبد خرید