بهترین سال زندگی شما 4

آموزش زبان انگلیسی با پرفکت یور اینگلیش

اگه توی یکی از اتاق های طبقه بیستم یه برج دو قلو باشی و من یه سر یه طناب رو به دستگیره پنجره اون اتاق ببندم و سر دیگه اش رو به دستگیره پنجره اتاقی در برج روبرو ببندم و بهت بگم 5 هزار تومن میذارم توی جیبت که با اون طناب خودتو به برج روبرو برسونی چی می گی؟ به احتمال زیاد اول از همه میگی اون 5 هزار تومن رو بردار بذار یه جای دیگه. چون میدونی با وجود پله و آسانسور انجام یه همچین کاری حماقت محضه و خطر سقوط قبل از رسیدن به اون طرف خیلی زیاده. در ثانی 5 هزار تومن ارزش انجام همچین کاریو نداره.

حالا تصورش رو بکن که توی همون اتاق در طبقه بیستم همون برج هستی و یهو صدای یه انفجار رو از پایین میشنوی. به سمت در میدویی و خودتو به آسانسور میرسونی میبینی ازش آتیش بیرون میزنه و پله های اضطراری در حال سقوطه. احتمال میدی که ظرف چند ثانیه انفجار طبقات پایین فورا موجب سقوط طبقات بالا بشه و آتیش به اون اتاق هم سرایت کنه. حالا چقدر احتمال داره با همون طنابی که به دستگیره پنجره اون اتاق گره خورده سعی کنی خودت رو به برج روبرو برسونی؟

احتمالا این جمله معروف رو شنیدی که میگن “کسیکه چراییی برای زندگی کردن داره با هر چگونه ای میسازه”

یا اینکه میگن “چرا مهم تر از چگونه است”. توی مثالی که زدم اولین بار مطمئنا حاضر نبودی با طناب خودتو  به برج روبرو برسونی اما دومین بار نه فقط منتظر دریافت پول نبودی حتی امکان داشت در صورت لزوم اگه پولی داری پرداخت کنی تا بهت اجازه بدن از اون طناب استفاده کنی که خودتو به برج روبرو برسونی

تفاوت شرایط اول و دوم در چراییه. در وضعیت اول چرایی قدرتمندی وجود نداره که به خاطرش خطر بند بازی رو به جون بخری اما در وضعیت دوم چرایی تو مهمه چون جونت در خطره

میگن تا وقتی مجبور نشی نمیفهمی که چقدر قدرتمندی. این قسمت چهارم برنامه بهترین سال زندگی شماست.

این برنامه رو برای کمک به تو برای یادگیری زبان انگلیسی طراحی کردم. اگه تا به حال هیچ برنامه زبانی ای رو تا انتها ادامه ندادی و همیشه زبان خوندن رو نیمه کاره رها کردی یه دلیلش این بوده که چرای قوی ای نداشتی. چرایی تو یعنی دلیلت برای اجرای برنامه به حدی قوی نبوده که تکونت بده.

توی این قسمت باید به دلیلت برای یادگیری زبان انگلیسی فکر کنی. میخوام بهت کمک کنم یه بار برای همیشه توی قضیه زبان خوندن سنگاتو وا بکنی و ببینی اصلا چرا میخوای انگلیسی یاد بگیری و مسیری که باید برای یادگیری زبان طی کنی ارزشش رو داره؟ شاید به این نتیجه برسی که واقعا ارزشش رو نداره و دیگه بیش از این خودتو خسته نکنی. پرونده زبان یاد گرفتن رو ببندی بری سراغ کارهای دیگت.

 اگه چرایی تو برای یادگیری زبان انگلیسی در هر سطحی به اندازه کافی قوی نباشه یعنی دلیل محکم و قدرتمندی برای رسیدن به هدف زبانیت نداشته باشی, احتمال اینکه با برخورد به اولین مانع جا بزنی بسیار زیاده. چگونگی یعنی مسیر رسیدن به هدف اغلب پر از موانع و خسته کننده اس. اگه این طور نبود الان همه مردم دنیا افراد هدفمند و مصممی بودن که نیستن.

شاید اگه الان ازت بخوام دلیلت رو برای یادگیری زبان انگلیسی بگی بتونی دلایل مختلفی رو پشت هم ردیف کنی مثلا مهاجرت, ادامه تحصیل در خارج, مترجم شدن و از این قبیل. اما احتمال میدم که قبلا هم این حرف ها رو زدی یا به این جور هدف ها فکر کردی. حالا از کجا می تونی بفهمی اهدافی که ازشون نام میبری چرایی قدرتمندی رو برات ایجاد میکنن یا نه؟ کافیه به نرسیدن به اون اهداف فکر کنی تا بفهمی واقعا رسیدن بهشون ارزش داره یا نه. مثلا اگه فکر میکنی چرایی تو برای یادگیری زبان انگلیسی مهاجرته, یه لحظه تصورش رو بکن که زبان انگلیسی رو یاد نگیری و تا آخر عمرت هم همون جایی که هستی بمونی, خوب بهش فکر کن. شاید واقعا اگه عمیقا به این مسئله فکر کنی به این نتیجه برسی که مهاجرت کردن واقعا برات اهمیتی نداره و ترجیح میدی تا آخر عمر توی همین کشوری که هستی بمونی.

اگه هدفت ادامه تحصیل توی دانشگاه های خارجه, عمیقا بهش فکر کن. شاید کنار اومدن با شرایط تحصیل در دانشگاه های همین کشور برات راحت تره و ترحیج میدی تحصیلاتت رو همینجا ادامه بدی تا اینکه پایبند یه برنامه زبانی باشی, همین طوری به برعکس همه اهدافی که به ذهنت میاد فکر کن. به اینکه اگه واقعا تا آخر عمر بهشون نرسی چه اتفاقی برات می افته.

در اکثر مواقع ما آدم ها خودمون رو گول میزنیم و توی رویا زندگی میکنیم. دل مون رو به رویاهامون خوش می کنیم و به صورت کاملا غیر منطقی فکر می کنیم همین که توی ذهن مون به آرزومون رسیدیم کافیه. به همین دلیله که مبینیم خیلی ها سالهاست در این باره صحبت میکنن که میخوان به یه هدف خاصی برسن اما هرگز اقدامی برای رسیدن به اون هدف انجام نمیدن یا اینکه هر از گاهی برای رسیدن به اون هدف به یه تلاش بیهوده دست میزدنن و دو قدم به جلو و صد قدم به عقب میرن.

چرایی تو برای یادگیری زبان انگلیسی بهت انگیزه میده. البته ممکنه چرایی تو به اندازه کافی قوی باشه و با این حال هنوز نتونسته باشی یه برنامه زبانی رو تا انتها ادامه بدی. میدونی دلیلش چیه؟ من میدونم. قسمت های بعدی رو تماشا کن تا دلیلش رو پیدا کنی و این مانع رو هم از سر راه خودت بر داری

چرایی تو برای یادگیری زبان انگلیسی چیه؟ چراییت به اندازه کافی قوی هست؟ همینجا کامنت کن و برام بنویس هدفت از یادگیری زبان انگلیسی چیه.

من آزاده مبشر هستم, مترجم و مدرس زبان انگلیسی عمومی و آیلتس. اگه میخوای یه برنامه خوب برای یادگیری زبان انگلیسی داشته باشی همین الان کارت رو از منوی سایت از بخش از اینجا شروع کنید, شروع کن.

اگه قسمت های قبلی این برنامه رو تماشا نکردی, از بخش وبلاگ همین سایت موضوع “بهترین سال زندگی” رو دنبال کن یا از هایلایت بهترین سال زندگی در اینستاگرام و پلی لیست بهترین سال زندگی در کانال یوتیوب و منوی بهترین سال زندگی در بخش نمونه کارهای همین سایت تماشا کن.

با مطالعه قسمت اول میفهمی مرغ نیستی یه عقابی با مطالعه قسمت دوم میفهمی که میخوای دست از دیوونگی برداری, با مطالعه قسمت سوم تصمیم میگیری یه خدمتکار نامرئی برای خودت استخدام کنی و با مطالعه این قسمت که قسمت چهارمه یه چرای قوی پیدا میکنی که کمک میکنه با چگونگی مسیر و پستی بلندی های مسیر یادگیری زبان انگلیسی راحت کنار بیای.

سبد خرید