استفاده از will و would برای نشان دادن تمایلات

آموزش زبان انگلیسی با پرفکت یور اینگلیش

یکی از کاربردهای Will برای وقتیه که بخوایم willingness یعنی تمایل مون رو به انجام کاری نشون بدیم که توانایی انجامش رو هم داریم. مثلا

I will give you another chance.

جمله بالا یعنی من تمایل دارم یه فرصت دیگه بهت بدم و این توانایی و امکان رو هم دارم که یه فرصت دیگه بهت بدم

به همین ترتیب از would هم میشه برای نشون دادن willingness یعنی تمایل به انجام کاری استفاده کرد با این تفاوت که وقتی would به جای will به کار میره به این معناست که توانایی و امکانش رو نداریم تا کاریو که مایل به انجامش هستیم انجام بدیم. مثلا:

I would give you another chance

این جمله یعنی دلم میخواد, تمایل دارم بهت یه فرصت دیگه بدم اما امکانش نیست. نمیتونم. مثلا به این دلیل که وقت تموم شده یا هر دلیل دیگه ای مانع از این میشه که بتونم تمایل رو به اجرا دربیاریم.

پس این نکته ظریف رو فراموش نکنید. وقتی می گید I will help you دارید نشون میدید که تمایل به کمک به طرف مقابل دارید و توانایی و امکان انجامش رو هم دارید اما وقتی می گید I would help you یعنی فقط تمایل دارید اما به هر دلیلی مثلا نداشتن وقت کافی, نمیتونید تمایل تون رو به اجرا دربیارید و به اون کمک کنید.

حالا شما توی بخش نظرات مثال بزنید از کاربرد will و would در همین دو موردی که توضیح دادم.

اگه سطح زبان شما مبتدی و زیر B1 هست یعنی در حد A1 یا A2 بهتون توصیه می کنم برای مطالعه گرامر از پکیج های گرامر امریکن اینگلیش فایل که از سطح مبتدی تا پیشرفته دسته بندی شده هستن و اون ها رو به صورت دسته بندی شده آموزش دادم و تمریناتش رو به شکل تحلیلی حل کردم از اینجا تهیه کنید.

نمونه گرامر هایی که توی مجموعه امریکن اینگلیش فایل تدریس کردم رو میتونید اینجا مشاهده کنید برای سطح پایه و مبتدی از کتاب استارتر می تونید این و این و این نمونه رو تماشا کنید و از کتاب شماره یک امریکن اینگلیش فایل می تونید این و این و این نمونه گرامر رو تماشا کنید. و از کتاب شماره دو امریکن اینگلیش فایل می تونید این و این نمونه رو تماشا کنید. 
اگه سطح تون به B1 نزدیک یا بالاتر از B1 هست بهتون توصیه می کنم از پکیج گرامر ویژه آیلتس استفاده کنید. حتی اگه قصد شرکت در این آزمون رو هم نداشته باشید میتونید با استفاده از این پکیج که هم به صورت فایل های صوتی و ویدیویی و هم به صورت کتاب چاپی هست با کاربرد عملی گرامر آشنا بشید. نمونه جلسات پکیج گرامر ویژه آیلتس رو میتونید از اینجا تماشا کنید. 

سبد خرید