کاربردهای شکل منفی will و would

آموزش زبان انگلیسی با پرفکت یور اینگلیش

در مورد will و would و کاربردهای مختلف شون توی پست های قبلی حرف زدم اما توی این پست میخوام درباره کاربرد شکل منفی اونها حرف بزنم یعنی won’t و wouldn’t زمانی که میخواید بگید کسی مایل به انجام کاری نیست و نمیخواد کاریو انجام بده نیازی نیست از فعل want استفاده کنید بلکه میتونید won’t رو به کار ببرید.

مثلا

He is sick but he won’t go to the doctor’s

اینجا منظورتون پیش بینی آینده نیست. در باره همین حالا و عدم تمایل اون شخص به مراجعه به مطب دکتر صحبت می کنید.

یا در مورد اشیا هم میشه این رو به کار برد

The door isn’t locked bit it won’t open

 در قفل نیست اما انگار نمیخواد باز بشه یا به عبارتی باز نمیشه.

چون open هم معنای باز کردن میده و هم باز شدن

و از شکل منفی would هم زمانی استفاده میکنیم که میخوایم درباره همین عدم تمایل در گذشته صحبت کنیم مثلا

She had a lot of money but she wouldn’t spend it

اون خانم کلی پول داشت اما نمیخواست یا تمایلی نداشت که هیچ مقداری از اون پول رو خرج کنه

یا

My car wouldn’t start yesterday

ماشینم دیروز استارتر نمیخورد یا نمیخواست استارتر بزنه اگه بخوایم تحت اللفظی ترجمه اش کنیم.

حالا میخوام به دسته ای از phrasal verb ها اشاره کنم که particle ای در اونها به کار رفته on هست. به این جمله این کتاب دقت کنید:

someone may be brain dead, but if their heart is still pumping, they live on

“ممکنه کسی دچار مرگ مغزی شده باشه اما اگه قلبش همچنان بتپه زنده می مونه یا اگه بخوایم تحت اللفظی بگیم به زندگی کردن ادامه میده”
این particle ای که اینجا به کار رفته یعنی on به معنای “ادامه دادنه” مثلا live on یعنی ادامه دادن به زندگی یا به عبارتی زنده موندن یا مثلا go on ادامه دادن به چیزی مثلا یکی داره صحبت می کنه یهو حرفش قطع میشه میخوایم بهش بگید ادامه بده به حرف زدن می گیم go on یا مثلا یکی خیلی خوش خیاله میخوایم بهش بگیم عیبی نداره به خیال بافی ادامه بده می گیم dream on که به عبارتی اگه بخوایم تر و تمیز ترجمه اش کنیم میشه “به همین خیال باش” اما در واقع dream on یعنی به خیال بافی کردنت ادامه بده. شما نمونه ای از یه phrasal verb سراغ دارید که هد particle در اون به کار رفته باشه و به معنای “ادامه دادن” باشه؟ حواس تون باشه که همیشه و همه جا on در یک phrasal verb ادامه دادن معنا نمیده.

اگه سطح زبان شما مبتدی و زیر B1 هست یعنی در حد A1 یا A2 بهتون توصیه می کنم برای مطالعه گرامر از پکیج های گرامر امریکن اینگلیش فایل که از سطح مبتدی تا پیشرفته دسته بندی شده هستن و اون ها رو به صورت دسته بندی شده آموزش دادم و تمریناتش رو به شکل تحلیلی حل کردم از اینجا تهیه کنید.

نمونه گرامر هایی که توی مجموعه امریکن اینگلیش فایل تدریس کردم رو میتونید اینجا مشاهده کنید برای سطح پایه و مبتدی از کتاب استارتر می تونید این و این و این نمونه رو تماشا کنید و از کتاب شماره یک امریکن اینگلیش فایل می تونید این و این و این نمونه گرامر رو تماشا کنید. و از کتاب شماره دو امریکن اینگلیش فایل می تونید این و این نمونه رو تماشا کنید. 
اگه سطح تون به B1 نزدیک یا بالاتر از B1 هست بهتون توصیه می کنم از پکیج گرامر ویژه آیلتس استفاده کنید. حتی اگه قصد شرکت در این آزمون رو هم نداشته باشید میتونید با استفاده از این پکیج که هم به صورت فایل های صوتی و ویدیویی و هم به صورت کتاب چاپی هست با کاربرد عملی گرامر آشنا بشید. نمونه جلسات پکیج گرامر ویژه آیلتس رو میتونید از اینجا تماشا کنید. 

سبد خرید