I could have won یا I was able to win؟

آموزش زبان انگلیسی با پرفکت یور اینگلیش

یکی از ایرادهای بسیاری از زبان آموزها در گرامر انگلیسی, تشخیص تفاوت کاربرد Could در حالت Perfect Modal یا Modal Perfect با was/were able to هست.

توی پست های قبلی Modal Perfect رو توضیح دادم. اینجا درباره Could have+P.P صحبت می کنم که زمانی به کار میره که می خوایم به فرصتی در گذشته اشاره کنیم که ازش استفاده نشد و از دست رفت. اصولا کاربرد Could + have + P.P همینه. فرصتی در گذشته که ازش استفاده نشد و از دست رفت.

مثلا من توی یه Game شرکت کردم و تموم شد و می گم
I could have won

این جمله یعنی من میتونستم توی این Game برنده بشم اما نشدم. ولی اگه از was/were able to استفاده کنم یعنی تونستم برنده بشم:

I was able to win the game

پس در مورد اول

I could have won the game

یعنی فرصت برنده شدن داشتم اما این فرصت رو از دست دادم. و در مورد دوم:

I was able to win the game

فرصت داشتم و از این فرصت استفاده کردم.

حالا شما توی بخش کامنت ها مثال بزنید که از فرصتی در گذشته که ازش استفاده نکردید و فرصتی که ازش استفاده کردید.

اگه سطح زبان شما مبتدی و زیر B1 هست یعنی در حد A1 یا A2 بهتون توصیه می کنم برای مطالعه گرامر از پکیج های گرامر امریکن اینگلیش فایل که از سطح مبتدی تا پیشرفته دسته بندی شده هستن و اون ها رو به صورت دسته بندی شده آموزش دادم و تمریناتش رو به شکل تحلیلی حل کردم از اینجا تهیه کنید.

نمونه گرامر هایی که توی مجموعه امریکن اینگلیش فایل تدریس کردم رو میتونید اینجا مشاهده کنید برای سطح پایه و مبتدی از کتاب استارتر می تونید این و این و این نمونه رو تماشا کنید و از کتاب شماره یک امریکن اینگلیش فایل می تونید این و این و این نمونه گرامر رو تماشا کنید. و از کتاب شماره دو امریکن اینگلیش فایل می تونید این و این نمونه رو تماشا کنید. 
اگه سطح تون به B1 نزدیک یا بالاتر از B1 هست بهتون توصیه می کنم از پکیج گرامر ویژه آیلتس استفاده کنید. حتی اگه قصد شرکت در این آزمون رو هم نداشته باشید میتونید با استفاده از این پکیج که هم به صورت فایل های صوتی و ویدیویی و هم به صورت کتاب چاپی هست با کاربرد عملی گرامر آشنا بشید. نمونه جلسات پکیج گرامر ویژه آیلتس رو میتونید از اینجا تماشا کنید. 

سبد خرید